صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنگ اوکراین سبب افزایش قیمت‌ها در افغانستان شده است

برنامه جهانی غذا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تشدید جنگ در اوکراین سبب افزایش قیمت‌ مواد غذایی در افغانستان شده است.

برنامه جهانی غذا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تشدید جنگ در اوکراین سبب افزایش قیمت‌ مواد غذایی در افغانستان شده است.

پیک‌آفتاب: اداره سرمفتش ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (SIGAR) با استناد به تازه‌ترین گزارش برنامه جهانی غذا (WFP)، امروز شنبه 24 ثور، اعلام کرده است که تشدید جنگ در اوکراین تهدیدی برای بدتر شدن بحران در افغانستان است.

سیگار نوشته است: “برنامه جهانی غذا سازمان ملل گزارش می‌دهد که تشدید جنگ در اوکراین تهدیدی برای بدتر شدن بحران در افغانستان است، زیرا قیمت مواد غذایی و سوخت افزایش می‌یابد.”

منبع می‌افزاید که جنگ اوکراین باعث شده تا زنجیره‌های تامین مواد غذایی در جهان متزلزل گردد.

بر اساس این گزارش، تنها در هفته دوم ماه حوت سال 1400 خورشیدی به خاطر جنگ اوکراین قیمت‌ مواد سوختی در افغانستان 9 درصد افزایش یافت.

روسیه و اوکراین سرزمین‌های پهناوری هستند که حجم قابل ملاحظه مواد غذایی جهان از این دو کشور به دست می‌آید، با تشدید بحران‌ها و آغاز جنگ، اکنون قیمت مواد غذایی و سوخت، علاوه بر افغانستان در اروپا و اکثر نقاط جهان افزایش چشم‌گیر داشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x