صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دو نظامی پاکستانی در وزیرستان جنوبی کشته شدند

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که دو سرباز پاکستانی در حمله مسلحانه شبه‌نظامیان در منطقه "سراروغه" وزیرستان جنوبی کشته شدند.

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که دو سرباز پاکستانی در حمله مسلحانه شبه‌نظامیان در منطقه “سراروغه” وزیرستان جنوبی کشته شدند.

پیک‌آفتاب: اردوی پاکستان روز سه‌شنبه 26 اپریل، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از این حمله، درگیری میان تندوران و نظامیان آن کشور صورت گرفته و برای چندین ساعت ادامه داشت.

رسانه‌ها به نقل از منابع محلی در پاکستان گزارش داده است که در این درگیری، چهار نظامی پاکستانی نیز زخمی شده‌اند.

اردوی پاکستان هم‌چنین گفته است که نظامیان آن کشور به حمله مسلحانه شبه‌نظامیان پاسخ جدی داده و به آنان نیز تلفات وارد شده است.

مسئولیت این حمله را تحریک طالبان پاکستانی (TTP) به عهده گرفته است. اخیراً طالبان پاکستانی اعلام کردند که این گروه در ماه رمضان تهاجم نظامی را علیه نیروهای امنیتی پاکستان راه‌اندازی کرده‌اند.

محمد خراسانی، سخنگوی این تحریک به تاریخ 30 مارچ، با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که تهاجم بهاری این گروه در روز نخست ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، نیروهای امنیتی پاکستان و هم‌کاران آن‌را هدف قرار خواهند داد. در تازه‌ترین مورد، تحریک طالبان پاکستان مسئولیت کشتن 6 نظامی پاکستان را به دوش گرفت.

این در حالی است که هفته گذشته سه سرباز پاکستانی در حمله مسلحانه شبه‌نظامیان در منطقۀ “دیواگار” وزیرستان شمالی کشته شدند. از سوی دیگر، رسانه‌ها به نقل از منابع پاکستانی گزارش می‌دهند که این سربازان در نتیجه “حمله تروریستی از خاک افغانستان” کشته شدند.

در همین حال، خبرها می‌رساند که پاکستان با چالش‌های عدیده امنیتی-سیاسی و بی‌ثباتی مواجه است و در تازه‌ترین مورد حوالی ساعت دو و نیم بعد از ظهر سه‌شنبه 26 اپریل، چهار استاد چینی بعد از خوردن نان چاشت می‌خواستند که سر کارشان در دانشگاه کراچی برگردند که در نزدیک دروازه دانشگاه، موتر حامل‌شان با انفجاری قوی روبه‌رو شد. در این انفجار سه چینی و راننده پاکستانی‌شان کشته و یک چینی و یک پاکستانی دیگر زخم برداشتند.

در پیوند به این قضیه، دولت چین، پاکستان را تحت فشار قرار داده تا امنیت شهروندان چینی در آن کشور را تامین کرده و کسانی را که در قتل سه استاد چینی دست داشته‌اند به محاکمه بکشاند.

وزارت خارجه چین، روز چهارشنبه 27 اپریل، بدون اشاره به جزئیات رویداد مرگ‌بار اخیر در کراچی پاکستان، گفته‌است که “ما اجازه نمی‌دهیم خون چینی‌های کشته شده هدر برود و عاملان این حادثه بهای آن ‌را پرداخت خواهند کرد”.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتی نگاشته است: “چین قاطعانه از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریزم حمایت می‌کند، زیرا تروریزم دشمن مشترک بشریت است. ما با پاکستان برای تعقیب عاملان، محاکمه آن‌ها و وادار کردن آن‌ها که بهای سنگین را بپردازند، هم‌کاری خواهیم کرد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر پولیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح به مقر نیروهای امنیتی شبه نظامی در شمال‌غرب این کشور حمله کردند که منجر به تیراندازی شدیدی شد که در نتیجه 4 پولیس و 3 تروریست کشته شدند.

حمله تروریستی در پاکستان دست‌کم 7 کشته بر جای گذاشت

معید یوسف: از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود

پس از بازگشت طالبان به قدرت، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x