صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت خارجه بریتانیا: اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد

وزیر خارجه بریتانیا شب گذشته در گردهمایی در لندن گفته است که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد.

وزیر خارجه بریتانیا شب گذشته در گردهمایی در لندن گفته است که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد.

پیک‌آفتاب: یورونیوز در گزارشی به نقل از «لیز تراس» وزیر امور خارجه بریتانیا گزارش داده است که متحدان غربی باید حمایت خود از اوکراین را دوبرابر کنند تا از شکست پوتین در اوکراین مطمئن شوند.

وزیر خارجه بریتانیا گفته است: «پیروزی اوکراین برای همه ما یک ضرورت استراتژیک است.»

او از کشورهای گروه «جی7» خواست تا با وضع تحریم های شدیدتر علیه روسیه، قطع همیشگی واردات نفت و گاز از روسیه و ارسال کمک‎های بشردوستانه بیشتر به اوکراین، روسیه را تحت فشار قرار دهند.

لیز تراس در نشست شب گذشته در لند گفته است: «موفقیت پوتین در اوکراین باعث مصیبت بیشتر در سراسر اروپا خواهد شد و پیامدهای وحشتناکی نیز در سرتاسر جهان به همراه خواهد داشت و ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد.»

وی در ادامه از مقاومت طولانی برای حمایت از اوکراین علیه روسیه سخن گفته و بر افزایش حمایت‎های جهانی از کی‌ف تاکید کرده است.

این اظهارات وزارت امور خارجه بریتانیا در حالی صورت می‎گیرد که آنتونی گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد دور جدید تلاش‎هایش برای برقراری آتش‎بس در اوکراین را شدت بخشیده است.

سرمنشی سازمان ملل متحد پس از ملاقات با اردوغان در ترکیه، دو روز قبل به مسکو رفته و با ولادیمیرپوتین در مورد توقف خشونت‎ها در اوکراین صحبت نمود. وی اکنون سرکرم مذاکره با ولادیمیر زلنسکی رئیس‎جمهور اوکراین است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x