صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

به سه هزار خانواده در بامیان مواد غذایی و پول نقد توزیع گردید

جمعیت هلا احمر افغانی و سازمان کمیته نجات افغانستان (IRC) به صورت مشترک به حدود سه هزار خانواده در ولایت بامیان مواد غذایی و پول نقد توزیع کرده اند.

جمعیت هلا احمر افغانی و سازمان کمیته نجات افغانستان (IRC) به صورت مشترک به حدود سه هزار خانواده در ولایت بامیان مواد غذایی و پول نقد توزیع کرده اند.

پیک‌آفتاب: حیات خان صافی مسئول جمعیت هلال احمر افغانی در ولایت بامیان، هنگام توزیع این بسته‌های مواد غذایی شامل آرد، روغن، برنج، چای و… تصریح کرد که 2350 خانواده نیازمند از قریه «غندک» و برخی نقاط ولسوالی کهمرد بسته‌های مواد غذایی دریافت کرده اند.

همزمان با توزیع این کمک‎ها، آمریت مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بامیان نیز در خبرنامه‌ای اعلام کرده اند که به 486 خانواده بیجا شده داخلی در مرکز بامیان کمک‎های نقدی توزیع کرده اند.

خبرنامه می‎افزاید که به هرخانواده ۲۲ هزار افغانی و در مجموع۱۰ میلیون و ۶۹۲ هزار افغانی پول نقد توزیع گردیده است.

برخی از باشندگان بامیان به کمک‎های توزیع شده ازسوی ادارات محلی اعتراض کرده می‎گویند در اکثر مواد کمک‎های نقدی و بسته‌های مواد غذایی در بامیان به یک قریه خاص توزیع می‎گردد.

آنان توزیع کمک‎های بشری در ولایت بامیان را عادلانه ندانسته از نهادهای کمک کننده می‎خواهند تا تمام ولسوالی‎های بامیان را بصورت یکسان زیر پوشش قرار دهند.

احمد یکی از باشندگان ولایت بامیان به پیک‌آفتاب می‎گوید: «تا حالا هرچه کمک توزیع گردیده فقط غندکی ها آن را برده اند. آنان قدرت در بامیان را در دست گرفته اند و تمام کمک ها را به اهالی قریه خود شان می فرستند.»

وی از سازمان های امدادرسان می خواهد تا کمک های شان را بصورت مستقلانه توزیع کنند و اگر این کمک ها در اختیار اداره محلی قرار بگیرد به مستحقین نمی‎رسد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x