صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

منابع محلی: نظامیان پاکستانی در خوست وارد خاک افغانستان شده و خانه ها را بازرسی کردند

منابع محلی از ورود نظامیان پاکستانی در برخی نقاط ولسوالی «گربز» ولایت خوست خبر داده می‎گویند آنها پس از درگیری با نظامیان طالبان، وارد خاک افغانستان گردیده و برخی از خانه‎ها را بازرسی کرده اند.

منابع محلی از ورود نظامیان پاکستانی در برخی نقاط ولسوالی «گربز» ولایت خوست خبر داده می‎گویند آنها پس از درگیری با نظامیان طالبان، وارد خاک افغانستان گردیده و برخی از خانه‌ها را بازرسی کرده اند.

پیک‌آفتاب: دویچوله به نقل از منابع محلی در ولایت خوست گزارش داده است که نظامیان پاکستانی، پس از یک حمله به پسته مرزی طالبان، چندین روستا در خاک افغانستان را بازرسی کرده اند.

آنان هدف از ورود سربازان پاکستانی به خاک افغانستان و تلاشی خانه‌ها در چندین روستای ولسوالی گربز ولایت خوست را جستجوی جنگجویان طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) عنوان کرده اند.

یکی از باشندگان روستای «زنشوره» در امتداد خط دیورند گفته است که نظامیان پاکستانی علاوه بر بازرسی منازل، این روستا را با سلاح‎های ثقیله هدف قرار داده است: «روز جمعه شلیک آغاز شد و روشن نبود که از کدام طرف شلیک می‌شود. اما آنان (نظامیان پاکستانی) می‌گویند که این شلیک‌ها از سوی تی تی پی صورت گرفته است. یک ساعت پس از این شلیک‌ها، آنان با موشک‌ها و سلاح‌های ثقیله روستاهایی را در پنج تا شش کیلومتری داخل خاک افغانستان هدف قرار دادند که در نتیجه سه تا چهار نفر زخمی شدند.»

او افزود: «روستای زنشوره به سرحد بسیار نزدیک است که تقریبا در یک‎صد متری خانه ما پوسته آنان (مرزبانان پاکستانی) است. آنان هر از گاهی به روستای ما می‌آیند. آنان بامداد روز جمعه با شماری از پنجابی‌ها آمدند و از سه پسر کاکای من در مورد طالبان پاکستانی تحقیق کردند. می‌پرسیدند که آیا طالبان پاکستانی اینجا می‌آیند؟ آیا شما شب آنان را جا می‌دهید؟ به آن‌ها نان و چای می‌دهید؟ شما از آنان حمایت می‌کنید؟ اما این حقیقت ندارد. افراد مسلح (طالبان پاکستانی) اینجا نیامده اند.»

این باشنده روستای زنشوره افزود که پس از سقوط حکومت پیشین، نظامیان پاکستانی با اطمینان کامل در روستای آنان گشت و گذار می‌کنند و از هیچ کسی هراس ندارند. به گفته او، نظامیان پاکستانی چنان گشت و گذار می‌کنند که انگار در خاک خود باشند و برای خرید به دکان‌های باشندگان این محل می‌آیند.

خبر ورود منازل باشندگان خوست در حالی همگانی می شود که اخیراً تنش‎های مرزی میان افغانستان و پاکستان به شدت افزایش یافته و برخی از مقامات نظامی طالبان برای جنگ اعلام آمادگی کرده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x