صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین: پالیسی ما در قبال افغانستان روشن است

سرپرست سفارت چین در کابل از عدم مداخله این کشور در امور داخلی افغانستان اطمینان داده می‎گوید که پالیسی پکن در قبال افغانستان روشن است.

سرپرست سفارت چین در کابل از عدم مداخله این کشور در امور داخلی افغانستان اطمینان داده می‎گوید که پالیسی پکن در قبال افغانستان روشن است.

پیک‌آفتاب: دینگ یینان سرپرست سفارت چین در کابل با سرپرست وزارت عودت مهاجرین دیدار کرده و از عدم مداخله این کشور در امور داخلی افغانستان اطمینان داده است.

وی گفته است: «پالیسی چین در قبال افغانستان روشن است و هیچگاهی در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کنیم؛ بلکه تلاش می‌کنیم تا افغانستان در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و به خود کفایی اقتصادی برسد.»

بر اساس گزارش آژانس باختر، در این دیدار مسئولان وزارت عودت و مهاجرین از سفیر چین خواسته اند تا به جوانان افغانستان بورسیه‌های بیشتر تحصیلی و کمک‎های اقتصادی بیشتر فراهم کند.

سرپرست سفارت چین تصریح کرده است که پکن به کمک‎هایش در افغانستان ادامه می‎دهد.

پس از خروج نظامیان آمریکایی، چین تلاش دارد تا با سرمایه‎گذاری اقتصادی، خلاء نظامی و سیاسی به میان آمده در افغانستان را پر کند.

در جریان هفت ماه گذشته، شرکت‎های مختلف چین، چندین‎بار برای سرمایه‎گذاری بر معادن افغانستان اعلام آمادگی کرده اند. در آخرین مورد، رئیس شرکت ملی نفت چین در جریان سفری به کابل، برای سرمایه‎گذاری در حوزه نفتی آمو دریا در شمال افغانستان اعلام آمادگی کرده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x