صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دست و پای ما را بستند، با صورت خوابانده و ضربه کردند

پنج تن از کارگران معدن ذغال سنگ که در مسیر «دره صوف – مزار شریف» در حرکت بودند، از سوی افراد مسلح ناشناس، شامگاه سه‌شنبه 6 ثور، به قتل رسیدند.

پنج تن از کارگران معدن ذغال سنگ که در مسیر «دره صوف – مزار شریف» در حرکت بودند، از سوی افراد مسلح ناشناس، شامگاه سه‌شنبه 6 ثور، به قتل رسیدند.

پیک‌آفتاب: سکندر یکی از زخمیان این رویداد که تصادفی از مرگ نجات یافته است، این حادثه غم‎انگیز را چنین روایت می‎کند: «ما از بازار سوخته دره صوف بالا حرکت کردیم، شش سواری بودیم و یک راننده که مالک موتر بود، از مسیر راه یک موتر نوع فیلدر به رنگ سرخ ما را دنبال کرد. در مربوطات ولسوالی دره صوف پائین ایستادند و یکی از آنان که عسکر (نظامی) بود، موتر ما را متوقف کرده گفتند که موتر ما خراب شده و نیاز به کمک داریم.»

وی در ادامه چنین توضیح می‎دهد: «همین که ما ایستادیم، متوجه شدیم که آنان مسلح هستند، ما را به طرف بیراهه بردند، در داخل یک گودال (جر) ما را با صورت خواباندند، تلاشی کردند، پول، تلفن و اشیاء قیمتی ما را گرفتند، دست و پای ما را بستند، دو میل تفنگچه و یک قبضه تفنگ «M16» داشتند و سه نفر بودند، با مرمی بالای ما ضربه کردند، من تیر خوردم و افتادم، فرد کناری من هم پشت سرم تیر خورد و افتاد، ما زنده ماندیم و پنج تن دیگر ما همه شهید شدند.»

سکندر می‎افزاید: «بعد از این که فیر شان تمام شد، یکی از آنها آمدند ما را پهلو دادند که زنده هستیم یا نه، من خود را مرده انداخته بودم، آنان متوجه نشدند. حدود ساعت چهار عصر این اتفاق افتاد، ما تا غروب خود را مرده انداختیم وقتی آنان رفتند، من با دندان دست آن یکی از همسفرهایم که زنده مانده بود را باز کردم، وضعیت وی کمی بهتر بود، مرا پشت کرده تا لب سرک آورد.»

منابع محلی اسامی قربانیان را خیرالله، غلام سخی، سرور، محمد یونس و باز محمد که همگی ساکنان دره صوف بالا بودند، گزارش کرده اند.

در این پیوند، امدادالله مهاجر رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در سمنگان می‎گوید: «ساعت ۵:۳۰ دقیقه شامگاه سه شنبه، ۶ ثور، پنج کارگر معدن ذغال سنگ ولسوالی دره صوف بالا در ساحه ریگی ولسوالی دره صوف پایین از سوی افراد مسلح ناشناس تیرباران شدند.»

وی افزود، داخل موتر نوع پاسو، هفت کارگر معدن ذغال سنگ بودند که از سوی یک موتر تعقیب می شدند تا اینکه در منطقه ریگی ولسوالی ریگی، موتر آنان را متوقف کردند و پرسیدند که اگر «سکندر» در میان شما است بیایید و موتر ما خراب شده آن را ترمیم کنید. وقتی این کارگران را داخل جوی می برند، بالای شان ضربه می کنند که از این میان دو تن موفق به فرار و پنج نفرشان کشته می‌شوند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است و مسئولان محلی احتمال می‎دهند که افراد گروه داعش چنین جنایتی را مرتکب شده باشند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x