صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترکیه 227 پناهجوی افغانستانی را به کابل برگرداند

رسانه‌های ترکیه از قول مقام‌های اداره مهاجرت آن کشور گزارش داده‌اند که 227 پناهجوی افغانستانی که به گونه غیرقانونی وارد آن کشور شده بودند، به تازگی به افغانستان برگردانده شدند.

رسانه‌های ترکیه از قول مقام‌های اداره مهاجرت آن کشور گزارش داده‌اند که 227 پناهجوی افغانستانی که به گونه غیرقانونی وارد آن کشور شده بودند، به تازگی به افغانستان برگردانده شدند.

پیک‌آفتاب: روزنامه ترکی صباح گزارش داده که طیاره حامل پناهجویان افغانستان روز گذشته از میدان هوایی مالاتیا به قصد میدان هوایی کابل پرواز کرد.

به نقل گزارش، تلاش‌های حکومت ترکیه به خاطر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ادامه دارد و پناهجویانی که به شکل غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، پس از بازداشت و نگه‌داری در کمپ‌های بازگشت، به کشور اصلی‌شان برگردانده می‌شوند.

گزارش می‌افزاید که در چند هفته اخیر که پروازهای چارتر شده از میدان هوایی مالاتیا از سرگرفته شده است، تا اکنون بیش از 680 پناهجوی افغانستانی به کشورشان برگردانده شده‌اند.

در حالی‌که انقره سرگرم جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی است، سرازیر شدن پناهجویان به ترکیه که بیش‌تر آن شهروندان کشورهای جنگ‌زده مثل اوکراین، سوریه و افغانستان‌اند، به مناظره داغی در آن کشور مبدل شده است.

اکثر این پناهجویان در تلاش‌اند تا از طریق ترکیه خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

روزنامه صباح به نقل از وزارت داخله ترکیه گزارش داده که در پنج سال اخیر، کم و بیش 700 هزار پناهجو از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی رفته‌اند.

در حال حاضر، ترکیه با میزبانی بیش از چهار میلیون مهاجر، بیش از هر کشور دیگر جهان، مهاجر دارد و در تلاش است تدابیر جدید امنیتی، به شمول استقرار نیروهای امنیتی را در مرزهای خود به کار ببندد تا از ورود مهاجران و پناهجویان جدید جلوگیری کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x