صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آثار یک هنرمند افغانستانی در نمایشگاه بین‌المللی هالند به نمایش گذاشته شد

چهار اثر هنری یک نقاش و مجسمه ساز افغانستانی در نمایشگاه بین‌المللی آثار نقاشی و سرامیک در هالند به نمایش گذاشته شد.

چهار اثر هنری یک نقاش و مجسمه ساز افغانستانی در نمایشگاه بین‌المللی آثار نقاشی و سرامیک در هالند به نمایش گذاشته شد.

پیک‌آفتاب: این نمایشگاه در شهر کرومنی هالند به روزهای 23 و 24 اپریل برگزار شد و آثار غلام‌فاروق سروش، هنرمند مهاجر افغانستانی نیز بخشی از این نمایشگاه بود.

سروش در صحبت با رسانه‌ها گفت که آثار هنرمندان مستعد از کشورهای مختلف جهان به این نمایشگاه آورده شده بود. وی افزود: “در مجموع 120 اثر هنری از 60 هنرمند در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان هنر نقاشی و سرامیک گذاشته شده بود که در این میان چهار اثر هنری من که خودم آن‌را منسوب به افغانستان می‌دانم، در نمایشگاه جایگاه ویژه داشت”.

در این چهار اثر سروش که برای این نمایشگاه انتخاب شده بودند، زندگی شهروندان افغانستان، دشواری‌های جنگ و موضوع دانش‌آموزان دختر در افغانستان انعکاس یافته است.

در این میان، اثر سرامیک که یک دختر افغانستانی را در حال مطالعه نشان می‌دهد، توجه بیش‌تری را در به خود معطوف کرده بود؛ زیرا به گفته سروش از موضوع درس و تعلیم دختران و ممانعت‌های که سد راه آموزش دختران در کشور شده است، حکایت می‌کند.

در جریان این نمایشگاه دو روزه، صدها نفر از آثار هنری دیدن کردند. سروش گفت که وی به مخاطبان به ویژه کسانی‌که در بخش “آثار هنرمند افغانستان” می‌ایستادند، توضیحات لازم را در مورد هنر نقاشی و سرامیک و علاقه‌مندی افغانستانی‌ها به کارهای هنری ارائه می‌کرد.

این در حالی است که آثار نقاشی، سرامیک و خطاطی غلام فاروق سروش در گذشته نیز در چندین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x