صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توییتر به ارزش 44 میلیارد دالر به ایلان ماسک فروخته شد

ایلان ماسک روز دوشنبه 25 اپریل، با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش 44 میلیارد دالر به توافق رسید که این باعث خواهد شد تا کنترل این شبکه اجتماعی در دست ثروت‌مندترین فرد جهان قرار گیرد.

ایلان ماسک روز دوشنبه 25 اپریل، با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش 44 میلیارد دالر به توافق رسید که این باعث خواهد شد تا کنترل این شبکه اجتماعی در دست ثروت‌مندترین فرد جهان قرار گیرد.

پیک‌آفتاب: گفتگوها برای انجام این معامله که تا هفته پیش قطعی به نظر نمی‌رسید، در تعطیلات آخر هفته و پس از این‌که ایلان ماسک با ارائه جزئیات مالی پیشنهاد خود سهام‌داران را اغوا کرد، سرعت گرفت.

ماسک پیشنهاد کرده بود که توییتر را به ازای هر سهم 54 دالر و 20 سنت خریداری کند. معامله روز دوشنبه به وضعیت توییتر به عنوان یک شرکت سهامی که در سال 2013 وارد بورس شد، پایان خواهد داد.

ماسک در بیانیه‌ای که پس از این توافق منتشر کرد، گفت: “آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتال شهر به شمار می‌رود که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت به بحث گذاشته می‌شود.”

رویترز با نشر گزارشی گفته است که ارزش سهام توییتر پس از اعلام خبر خرید آن از سوی ایلان ماسک، بیش از شش درصد جهش را نشان می‌دهد.

ماسک حدود ده روز پیش در نامه‌ای خطاب به هیئت مدیره توییتر گفته بود که قیمت پیشنهادی او “رقم نهایی” است.

ماسک گفته بود که شخصاً و با پول نقد خود توییتر را می‌خرد و شرکت‌های دیگر نظیر تسلا و یا اسپیس‌ایکس که او در آن‌ها سهم دارد در این معامله دخیل نخواهند بود.

ماسک حدود ده روز پیش که پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد گفته بود که این شبکه اجتماعی باید از حالت شرکت سهامی درآید و به یک پلت‌فرم واقعی آزادی بیان بدل شود.

ماسک چهار روز پیش جزئیات بسته مالی برای خرید شخصی شرکت توئیتر را منتشر کرد. این باعث شد که هیئت مدیره توییتر پیشنهاد ایلان ماسک را جدی بگیرد و بسیاری از سهام‌داران از هیئت مدیره خواستند که این فرصت خوب را از دست ندهد.

پذیرش پیشنهاد ماسک نشان می‌دهد که هیئت مدیره شرکت توییتر احتمالاً از عمل‌کرد پاراگ آگراوال، مدیرعامل جدید این شرکت که فعالیت خود را از ماه نوامبر آغاز کرد، چندان راضی نیستند. هر چند، تحت ریاست او شرکت توییتر از نظر مالی پیش‌رفت محسوسی داشته ولی تا رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌ای که برای سال 2023 تعیین کرده بود، فاصله زیادی باقی مانده است.

در همین حال؛ جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا، روز دوشنبه از انتشار اخبار فروش این شبکه اجتماعی به ایلان ماسک استقبال کرد و گفت این معامله هم به نفع سهام‌داران و هم به نفع آزادی بیان است.

جردن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: “به نظرم، در درجه اول، این معامله به نفع سهام‌داران است و در درجه دوم برای آزادی بیان نیز خوب است. برای متمم اول قانون اساسی امریکا هم خوب است.”

جردن و سایر نمایندگان جمهوری‌خواه کانگرس امریکا با سیاست توییتر در زمینه ممنوع کردن فعالیت دونالد ترامپ و سایر سیاست‌مداران جمهوری‌خواه و محافظه‌کار در این شبکه اجتماعی مخالف‌اند.

توییتر پس از حمله گروهی از هواداران خشونت‌طلب دونالد ترامپ به ساختمان کانگرس در ششم جنوری سال 2021، برای جلوگیری از انتشار سخنان تحریک‌آمیز و دامن زدن به خشونت، حساب ترامپ را مسدود کرد.

در همین حال، ترامپ به شبکه فاکس‌نیوز گفت به توییتر باز نخواهد گشت حتی اگر حساب کاربری‌اش در این شبکه پس از در اختیار گرفتن آن توسط ایلان ماسک، به او بازگردانده شود.

رئیس‌ جمهور سابق امریکا اظهار داشت ظرف چند روز آینده به طور رسمی به شبکه اجتماعی خود به نام “تروث” ملحق خواهد شد. ترامپ تصریح کرد: “قرار نیست به توییتر بروم، قرار است در تروث بمانم”.

هفته گذشته هجده عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا از هیئت مدیره توییتر خواستند تمامی مکاتبات و اسناد مالی مربوط به پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت را با دقت نگه‌داری کنند. چنین درخواستی ممکن است مقدمه‌چینی برای تحقیق دستگاه قانون‌گذاری امریکا در مورد این معامله باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x