صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

باختر: نظامیان طالبان در امتداد خط دیورند مستقر شده و منتظر دستور حمله هستند

مسئولان طالبان اعلام کرده اند که نیروهای آنان پس از حمله هوایی پاکستان به یک کمپ مهاجرین در ولایت خوست، در امتداد خط دیورند به حالت آماده باش درآمده و منتظر دستور حمله هستند.

مسئولان طالبان اعلام کرده اند که نیروهای آنان پس از حمله هوایی پاکستان به یک کمپ مهاجرین در ولایت خوست، در امتداد خط دیورند به حالت آماده باش درآمده و منتظر دستور حمله هستند.

پیک‌آفتاب: آژانس اطلاعاتی باختر از آمادگی نیروهای نظامی طالبان در امتداد خط دیورند خبر داده و به نقل از مالی خان، گزارش داده است که وی به روز یک‌شنبه 4 حمل سال جاری، از منطقه بمباران شده توسط نیروهای پاکستانی در خوست بازدید کرده است.

بر اساس خبر آژانس باختر، این مسئول نظامی طالبان با خانواده‌های قربانیان و مردم محل در مورد حمله هوایی پاکستان صحبت کرده و گفته است که نظامیان آنان در امتداد خط دیورند مستقر شده و فقط منتظر دستور حمله هستند: «من دیروز به امر وزارت دفاع آمدم. تمام قطعات ما مستقر شدند، فقط منتظر دستور هستیم، که دستور داده شود، اگر هواپیماهای امریکایی و ناتو هم باشد.»

در حمله هوایی پاکستان بر ولایت خوست و کنر، ۴۷ غیرنظامی کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند. بیشتر تلفات در ولایت خوست است، جایی که از سوی هواپیماهای پاکستانی بمباران شده است.

در همین حال، شبیرخان عثمانی رئیس اطلاعات و فرهنگ خوست به رسانه گفته است که در نتیجه این رویداد، در مجموع 41 نفر کشته و 22 تن دیگر زخمی شده اند؛ بیشتر کشته شده‌ها زنان و کودکان اند و ۲۴ عضو یک خانواده نیز شامل قربانیان هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، شمار کشته‌‌شد‌گان حملات پاکستان را ۴۷ تن اعلام کرده و گفته است که تمام قربانیان این دو رویداد غیرنظامیان اند.

پس از این رویداد، وزارت خارجه پاکستان هدف از حملات هوایی ارتش این کشور در خاک افغانستان را سرکوب طالبان پاکستانی عنوان کرده و اعلام کرد که کمپ تجمع جنگجویان پاکستانی را هدف قرار داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x