صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پیروزی مجدد امانوئل مکرون در انتخابات فرانسه

بر اساس اعلام نتایج انتخابات فرانسه، امانوئل مکرون برای بار دوم با بدست آوردن 58.55 درصد آراء به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب گردیده است.

بر اساس اعلام نتایج انتخابات فرانسه، امانوئل مکرون برای بار دوم با بدست آوردن 58.55 درصد آراء به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب گردیده است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رسمی فرانسه (فرانس پرس)، اعلام کرده است که مکرون با بدست آوردن بیشتر از 58 درصد آراء از «مارین لوپن» پیشی گرفته و برای بار دوم به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه پیروز انتخابات گردیده است.

مکرون بعد از پیروزی مجددش در برج ایفل گفت، می‌داند بسیاری از رأی دهندگان به بخاطر جلوگیری از پیروزی لوپن که راست‌های افراطی است، به او رأی داده‌اند. وی افزود که خود را در مقابل راست‌گراهای افراطی متعهد و مسئول می‌دان.

مارین لوپن پس از اعلام نتایج، شکست خود را پذیرفت اما در جمع هوادارانش از نتیجه تاریخی این انتخابات سخن گفت و تصریح کرد  که می‌تواند یک شروع عالی را رقم بزند.

این در حالی است که میزان مشارکت در این انتخابات حدود ۷۲ درصد گزارش گردیده و گفته می‌شود دو درصد از آمار اشتراک کنندگان در انتخابات سال پیش کمتر است.

مکرون پس از پیروزی گفته است که حکومت پنج سال آینده وی تداوم دوره ریاست جمهوری گذشته نخواهد بود و او در نظر دارد تا تغییرات گسترده ای را در فرانسه اعمال کند.

در همین حال، ژان لوک ملانشن، نامزد چپ‌های افراطی، پیروزی مکرون را بسیار شکننده خوانده و نتیجه انتخابات را بدترین نتیجه در تاریخ انتخابات‌های فرانسه گفته است. وی پیروزی مکرون را مبتنی بر «دریایی از آرای ممتنع، سفید و بی‌اعتبار» اعلام کرده است.

پس از ژاک شیراک در سال 2002 میلادی، امانول مکرون در سال 2022 برای بار دوم در فرانسه رییس جمهورانتخاب می‌شود. وی اولین رئیس‌جمهوری فرانسه است که پس از بیست سال دوباره به ریاست‌جمهوری برگزیده شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x