صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جام جهانی؛ با رونالدو و لوا، بدون زلاتان و صلاح

رونالدو، لواندوفسکی و سادیو مانه مسافرین تازه قطار جام جهانی شدند. البته هنوز چهار تکت برای جام جهانی باقی مانده؛ یک نماینده از اروپا و سه نماینده دیگر از بازی‌های بین قاره‌ای آسیا، امریکای شمالی و جنوبی و اقیانوسیه مشخص خواهند شد.

رونالدو، لواندوفسکی و سادیو مانه مسافرین تازه قطار جام جهانی شدند. البته هنوز چهار تکت برای جام جهانی باقی مانده؛ یک نماینده از اروپا و سه نماینده دیگر از بازی‌های بین قاره‌ای آسیا، امریکای شمالی و جنوبی و اقیانوسیه مشخص خواهند شد.

پیک‌آفتاب: آخرین شب بازی‌های مقدماتی به پایان رسید، هرچند هنوز سرنوشت چند مسافر آخر مشخص نشده، اما جام جهانی پیش‌رو، غایبان بزرگی خواهد داشت. شاید غم‌انگیزترین خبر در این زمینه، غیبت ایتالیا باشد که نبودش یکی از رنگ‌های قشنگ جام جهانی را با خود برد. «لاجوردی»، همیشه یکی از رنگ‌های ثابت جام‌های جهانی بود، اما در میان بهت و حیرت فوتبال‌دوستان، تیمی که فقط چند ماه قبل قهرمان اروپا شد، حالا از قطار جام جهانی پایین شده و هیچ چوکی برایش در این قطار پُر هیجان زندگی ورزشی جهان در نظر گرفته نشده است.

از ایتالیا و ستاره‌هایش که بگذریم، روسیه هم به دلیل حمله به اوکراین محروم شد. در کنار این دو تیم و ستاره‌های نام‌دار آن، نام‌های بزرگ دیگری نیز هستند که شاید دوست داشتیم در این جام جهانی حاضر باشند و هیجان جام را بالاتر ببرند.

زلاتان ابراهیموویچ، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سال‌های اخیر جهان فوتبال است که تقریباً در تمامی تیم‌های مطرح باشگاهی از بارسلونا گرفته تا میلان، پاریس و لندن شاهد هنرنمایی‌اش بودیم. شاید دوست داشتیم او را در آخرین روزهای فوتبالی‌اش هم‌راه با سویدن در این جام ببینیم، اما او شب گذشته جایش را به لواندوفسکی داد که در یکی دو سال اخیر به هر میزان که دوست داشته باشیم، برای بایرن‌مونیخ گل زده است و خیلی‌ها باور دارند که تقدیم توپ طلای 2021 به مسی، ظلم در حق لواندوفسکی بود.

دیگر نام بزرگی که خیلی‌ها انتظار داشتند در این جام باشد، محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول بود. عزیز مصر اما شب گذشته در یک بازی عجیب در سنگال حذف شد و هم‌تیمی باوقارش، سادیو مانه جای‌گزین او گردید. شاید این جام، جام مانه برای آفریقا باشد.

در کنار کیلیان امپاپه که این روزها قصه‌های رفتن‌اش به رئال مادرید، تیتر روز جهان ورزش است، خیلی‌ها شاید انتظار داشتند که ارلینگ هالند هم در این جام بود، تا شاهد ظهور پدیده‌های جدید از جهان فوتبال باشیم. خیلی‌ها رقابت هالند و امباپه را به جای مسی و رونالدو در دهه بعدی جهان فوتبال پیش‌بینی می‌کنند و این جام جهانی می‌توانست سرآغاز این رقابت باشد. اما ستاره ناروژی و تیم‌اش از راهیابی به این جام محروم شده‌اند.

فوتبال، ورزش قابل پیش‌بینی نیست، هرچند نام‌های بزرگی چون رونالدو، مسی، نیمار و … در این جام حضور دارند، شاید اسپانیا با لویس انریکه و جوانان جویای نام لاماسیا که به تازگی توسط ژاوی هرناندز به جهان فوتبال معرفی شده‌اند، بتوانند مسیر تاریخ فوتبال را تغییر دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x