صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار پاکستان: بی‌توجهی به بحران افغانستان پی‌آمدهای جدی در پی دارد

وزیر امور خارجه پاکستان، بی‌توجهی به مسائل افغانستان را به ضرر منطقه و جهان دانست و نسبت به بحران افغانستان هشدار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان، بی‌توجهی به مسائل افغانستان را به ضرر منطقه و جهان دانست و نسبت به بحران افغانستان هشدار داد.

پیک‌آفتاب: شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست بین‌المللی “چشم‌انداز وضعیت افغانستان” در اسلام‌آباد گفت: اگر جامعه جهانی اشتباهات گذشته خود در قبال افغانستان را تکرار کند و این کشور را به حال خود رها کند، نه تنها منطقه، بلکه تمام جهان با پی‌آمد‌های منفی روبه‌رو خواهند شد.

قریشی هم‌چنین گفت: “تعامل مستمر جامعه بین‌المللی با دولت سرپرست فعلی در افغانستان تضمینی برای آینده پایدار این کشور و رفاه جمعی در منطقه است”.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخشی از صحبت‌های خود افزود که مهم‌ترین چالش پیش روی افغانستان و به تبع آن برای کشور‌های همسایه آن، رسیدگی به مشکلات کنونی و مقابله با گرو‌های تروریستی از جمله داعش در خاک این کشور است.

شاه‌محمود قریشی تشکیل دولت فراگیر و مورد حمایت تمام اقشار مردم افغانستان را موثرترین و بهترین راه‌حل مشکلات این کشور در شرایط بحرانی فعلی دانست.

از جانب دیگر، سید محمد کاظم سجادپور نیز به عنوان نماینده ایران در این نشست که به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) برگزار شده است، گفت: “افزایش روابط تجاری با افغانستان توسط کشور‌های منطقه و جامعه بین‌المللی نیز می‌تواند راه‌کار مناسبی برای حل مسائل پیش روی افغانستان باشد”.

از سوی دیگر، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواستار تعامل سازنده جامعه جهانی با طالبان شده بود.

پاکستان خواهان تعامل معنادار جهان با طالبان

اظهارات وزیر خارجه پاکستانی در حالی مطرح می‎شود که پیش‌تر معید یوسف، مشاور امنیت ملی‌ پاکستان گفته بود که هنوز هم از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود.

معید یوسف: از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x