صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هزینه جنگ؛ روسیه از تمامی رقابت‌های فوتبال کنار گذاشته شد

با اعلام رسمی یوفا و فیفا، روسیه تا اطلاع بعدی از حضور در تمامی رقابت‌های فوتبال محروم شد. یوفا گفته است: "فیفا و یوفا امروز با هم تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی، اعم از تیم‌های ملی و تیم‌های باشگاهی، تا اطلاع بعدی از حضور در مسابقات تحت پوشش این دو نهاد محروم شوند."

با اعلام رسمی یوفا و فیفا، روسیه تا اطلاع بعدی از حضور در تمامی رقابت‌های فوتبال محروم شد. یوفا گفته است: “فیفا و یوفا امروز با هم تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی، اعم از تیم‌های ملی و تیم‌های باشگاهی، تا اطلاع بعدی از حضور در مسابقات تحت پوشش این دو نهاد محروم شوند.”

پیک‌آفتاب: پس از آن‌که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجم تمام‌عیار به اوکراین را از طریق زمین، هوا و دریا آغاز کرد، هیئت حاکمه فوتبال وارد عمل شد. سازمان‌های دیگر هم اقداماتی را انجام داده‌اند تا روسیه را به عنوان تنبیه حمله پوتین به اوکراین، منزوی کنند.

اخیراً گفته شد که روسیه قرار است حضور در جام جهانی 2022 قطر در نوامبر امسال را از دست بدهد و فیفا و یوفا برای گرفتن تصمیمی در این زمینه با یک‌دیگر هم‌فکری کنند. روسیه قرار بود در مرحله پلی‌آف جام جهانی مقابل پولند به میدان برود. اما فدراسیون فوتبال پولند و پس از آن سوئد و جمهوری چک اعلام کردند که حاضر نیستند با این تیم روبه‌رو شوند.

فیفا در ابتدا به دنبال این بود که در کمال آرامش این موضوع را حل‌وفصل کند و اعلام کرد که بازی‌های روسیه در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود و این تیم نمی‌تواند با نام کشور خود به میدان برود اما بعد از اعلام این تصمیم، حملات زیادی نسبت به این نهاد مطرح شد و حالا به شکل رسمی اعلام شد که همه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در همه رقابت‌ها محروم شده‌اند.

در بیانیه یوفا در این زمینه آمده است: “پس از تصمیمات اولیه اتخاذ شده توسط شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که اتخاذ تدابیر تکمیلی را در نظر گرفته بود، فیفا و یوفا امروز با هم تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی، اعم از تیم‌های ملی و تیم‌های باشگاهی، تا اطلاع بعدی از حضور در مسابقات تحت پوشش این دو نهاد محروم شوند. این تصمیمات امروز توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که به ترتیب بالاترین ارگان‌های تصمیم‌گیری هر دو نهاد در چنین موارد فوری محسوب می‌شوند، اتخاذ شد.”

یوفا هم‌چنین اعلام کرده که به هم‌کاری خود با شرکت «گاز پروم» به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی خود پایان دهد.

این تصمیم‌ها در حالی گرفته شده که پیش از این، فینال لیگ قهرمانان اروپا از «سن‌پترزبورگ» به پاریس منتقل شد و مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک که برای سپتمبر در سوچی برنامه‌ریزی شده بود لغو گردید.

میزبانی مسابقات فرمول یک هم از روسیه پس گرفته شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x