صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نبیل: دوام طالبان محال است

حکومتی که از دادخواهی چند دختر عدالت‌خواه هراس دارد، محال است دوام بیاورد. رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که ادامه شکنجه‌ها از سوی طالبان، زمینه سقوط امارت اسلامی را فراهم می‌سازد.

حکومتی که از دادخواهی چند دختر عدالت‌خواه هراس دارد، محال است دوام بیاورد. رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که ادامه شکنجه‌ها از سوی طالبان، زمینه سقوط امارت اسلامی را فراهم می‌سازد.

پیک‌آفتاب: رحمت‌الله نبیل در واکنش به موج تازه اختطاف دختران معترض کابل، گفته که این رفتارها به زودی زمینه سقوط طالبان را فراهم خواهد کرد. او در توییتی گفته است، حکومتی که از شکست 48 کشور جهان با غرور سخن می‌گوید، در برابر چند دختر عدالت‌خواه به خشونت و سرکوب متوسل می‌شود. به گفته آقای نبیل، طالبان بر خلاف تمامی اصول و ارزش‌های انسانی، تلاش دارد با استبداد و زور خودشان را بر مردم تحمیل نمایند، اما تجربه تاریخی افغانستان نشان داده که دوام چنین حکومتی محال است.

نبیل در حساب توییتر خود نوشته است: “حکومتی که سرانش در هر مجلس و ‌گردهم‌آیی، شکست ۴۸ کشور جهان را با غرور به رخ مردم می‌کشند، ولی از دادخواهی چند دختر عدالت‌خواه تا این حد در هراس باشند که با زیر پا کردن تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی به آزار و شکنجه این عدالت‌خواهان متوسل شوند، دو مطلب را واضح می‌سازد؛ یکم: این‌ها در حقیقت بزدل و مزدور و همزمان مستبد هستند نه فاتح؛ دوم: این‌ها با عنعنات و فرهنگ افغانستان کاملا بیگانه هستند. تجربه چهل سال اخیر نشان داده است که دوام چنین حکومت‌ها محال است.”

این در حالی است که در روزهای اخیر موج بازداشت دختران معترض کابل از سوی طالبان به شدت افزایش یافته است. در دو روز گذشته دست‌کم دو دختر از خانه و محل کارشان به زور توسط افراد طالبان برده شده‌اند.

حدود بیست روز پیش نیز 5 دختر در کابل از سوی طالبان اختطاف شدند که هنوز از سرنوشت‌شان خبری نیست و با وجود درخواست‌های نهادهای داخلی و بین‌المللی، طالبان از افشای محل نگه‌داری این دختران خودداری می‌کنند.

موج تازه اختطاف فعالان زن در کابل

سازمان ملل: طالبان آزادی زنان گرفتار شده را تضمین کند

تام وست: جهان عمیقاً نگران بازداشت‌های گسترده طالبان است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x