صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عزم ترکمنستان برای مهار شعله‌هایی که نیم قرن در “دروازه جهنم” زبانه کشیده است

قربان‌قُلی بردی ‌محمداُف، رئیس‌ جمهور ترکمنستان خواستار خاموش شدن شعله‌های آتش گاز طبیعی در گودال معروف به "دروازه جهنم" شد.

قربان‌قُلی بردی ‌محمداُف، رئیس‌ جمهور ترکمنستان خواستار خاموش شدن شعله‌های آتش گاز طبیعی در گودال معروف به “دروازه جهنم” شد.

پیک‌آفتاب: این گودال بزرگ واقع در 260 کیلومتری عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، یکی از معروف‌ترین مناظر این کشور محسوب می‌شود. “دروازه جهنم” اکنون مقصد اغلب گردش‌گرانی است که جهت دیدن از این گودال که با فواره‌های آتش همراه است، به ترکمنستان سفر می‌کنند تا جهنم روی زمین را از نزدیک ببینند.

قربان‌قُلی بردی‌ محمداُف روز شنبه 8 جنوری، به مسئولان دولت این کشور دستور داد که راه‌های خاموش ساختن آتش در این گودال بزرگ را بررسی کنند. به گفته او “دروازه جهنم” آسیب‌های زیست ‌محیطی به بار می‌آورد و سلامت ساکنان منطقه را نیز به خطر مواجه می‌سازد.

بناً به روایت رسمی رسانه‌های ترکمنستان، این گودال بزرگ در جریان عملیات حفاری گاز در سال 1971 میلادی شکل گرفت و زمین‌شناسان برای جلوگیری از نشأت گاز آن را به آتش کشیدند زیرا انتظار داشتند که این آتش طی چند هفته خاموش خواهد شد.

این در حالی است که شعله‌های آتش در این گودال با قطر حدوداً 60 متری آن تاکنون با وجود گذشت نیم قرن خاموش نشده است. این امر باعث شد که این گودال که عمق آن به 20 متر می‌رسد “دروازه جهنم” نام بگیرد.

مسئولان ترکمنستان پیش از این تلاش‌هایی برای مهار شعله‌های آتش در این گودال روی دست گرفته بودند، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای را در پی نداشت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیدعزیزالله
سیدعزیزالله
2 سال قبل

باید خاموش شود.

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x