صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر چین در کابل: نیروهای چینی به بگرام نیامده‌اند

وانگ یو، سفیر چین در کابل با اشاره به خبرهای تایید نشده مبنی بر حضور نیروهای این کشور در پایگاه نظامی بگرام، آنها را شایعه خوانده است. آقای یو در حساب توییترش نوشته است: «کسانی که شایعات مبنی بر حضور نیروهای چینی در پایگاه هوایی بگرام را ساختند، هدف خود را دنبال می‌کنند.» پیک‌آفتاب: در […]

وانگ یو، سفیر چین در کابل با اشاره به خبرهای تایید نشده مبنی بر حضور نیروهای این کشور در پایگاه نظامی بگرام، آنها را شایعه خوانده است. آقای یو در حساب توییترش نوشته است: «کسانی که شایعات مبنی بر حضور نیروهای چینی در پایگاه هوایی بگرام را ساختند، هدف خود را دنبال می‌کنند.»

پیک‌آفتاب: در دو روز گذشته خبرهای تایید ناشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همرسانی گردید مبنی بر اینکه هواپیماهایی نظامی چینی در پایگاه نظامی بگرام نشسته‌اند. هیچ منبع معتبری صحت چنین اتفاقی را تایید یا گزارش نکرده است. برخی مقامات طالبان نیز این گزارش‌ها را شایعه خوانده‌اند.

روابط چین با گروه طالبان بسیار نزدیک است. در روزهای گذشته چین از جمله کشورهای کمک کننده به دولت طالبان بوده است. سفارت چین در کابل از معدود سفارت‌های است که هنوز هم در کابل با حضور سفیر چین فعالیت دارد. با این حال، بیجینگ هم تا هنوز دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا ضمن انتقاد از دولت فعلی کشورش در زمینه خروج از افغانستان گفت: «ما آنجا پایگاه بزرگ و زیبایی داشتیم که میلیاردها دالر هزینه ساختش شده بود و یک شبه بدون اینکه چراغ‌ها را خاموش کنیم، از آنجا بیرون شدیم» او همچنین نوشته بود: «می‌دانید حالا کی به همه‌ای تجهیزات نظامی ما در آنجا نگاه می‌کند و آنها را در کنترل دارد؟ چین.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x