صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمایت گروه‌های اسلام‌گرا از طالبان

بعد از پیروزی طالبان در افغانستان، شماری از گروه‌های اسلام‌گرا در منطقه از حکومت طالبان در افغانستان حمایت کرده‌اند. پیک‌آفتاب: در تازه‌ترین واکنش‌ها، مولانا فضل الرحمان؛ رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، خواهان به رسمیت‌شناختن دولت «امارت اسلامی» از سوی امریکا و پاکستان شده است. با انتقاد از سکوت این دو کشور گفته‌است که طالبان […]

بعد از پیروزی طالبان در افغانستان، شماری از گروه‌های اسلام‌گرا در منطقه از حکومت طالبان در افغانستان حمایت کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: در تازه‌ترین واکنش‌ها، مولانا فضل الرحمان؛ رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، خواهان به رسمیت‌شناختن دولت «امارت اسلامی» از سوی امریکا و پاکستان شده است. با انتقاد از سکوت این دو کشور گفته‌است که طالبان «حاکمان قانونی» افغانستان هستند.

به گزارش روزنامه «داون» پاکستان، او روز یکشنبه، ۱۱ میزان در سخنرانی خود در نشستی با اعضای شورای عمومی ایالتی حزبش گفت: «امریکا باید فوراً دولت طالبان را بر مبنای توافقنامه دوحه به رسمیت بشناسد.»

فضل‌الرحمان همچنین از سکوت پاکستان در قبال به رسمیت‌شناختن دولت طالبان انتقاد کرد و گفت که این سکوت قابل درک نیست. او افزود که دولت کنونی پاکستان به رهبری عمران خان با به رسمیت‌نشناختن طالبان، افغان‌هایی که ۴۰ سال با «قدرت‌های خارجی و متجاوزان» مبارزه کرده‌بودند را در تنگنا قرار داده‌است.

این رهبر مذهبی و حامی جدی طالبان تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید برای تضمین آینده افغانستان تصمیمات جدی روی دست گیرد. او همچنین در نشست روز یکشنبه از دولت عمران خان انتقاد کرد که تلاش دارد با وضع قوانین جدید «بی‌حیایی» را ترویج کند و در این راستا از غرب دستور می‌گیرد.

به گفته این روحانی پاکستانی «قانون منع خشونت خانگی» که قرار است به پارلمان پاکستان فرستاده شود، «مخالف شریعت اسلام» است. لایحه نام‌گذاری مدرسه‌های دینی از دیگر مواردی بود که فضل‌الرحمان از آن به شدت انتقاد کرد.

در روز پیش نیز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان، حاکمیت طالبان بر افغانستان را تبریک گفته است. آقای حماس از تسلط طالبان بر افغانستان به عنوان «پیروزی بر نیروهای اشغالگر امریکایی» تعبیر کرده و گفته که «طالبان می‌تواند در حمایت از برادران خود در فلسطین برای آزادسازی قدس نقش داشته باشند.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x