صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا: افغانستان با وقوع فاجعه بشری روبه رو است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در افغانستان، بر لزوم فراهم کردن شرایط برای ارسال کمک‌های بیشتر جهانی به کشور از سوی دولت اسلامی طالبان تأکید کرد و اظهار داشت: در غیر اینصورت این چالش به یک فاجعه بشری مبدل می‌شود. پیک‌آفتاب: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته […]

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در افغانستان، بر لزوم فراهم کردن شرایط برای ارسال کمک‌های بیشتر جهانی به کشور از سوی دولت اسلامی طالبان تأکید کرد و اظهار داشت: در غیر اینصورت این چالش به یک فاجعه بشری مبدل می‌شود.

پیک‌آفتاب: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است که برای جلوگیری از بدترین سناریوی ممکن، لازم است که دولت اسلامی طالبان با شرایطی موافقت کند که راه را برای ارسال کمک‌های بیشتر جهانی به افغانستان فراهم سازد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‎افزاید که اگر به این مسأله پرداخته نشود، شاید این چالش به یک فاجعه بشری مبدل شود.

بورل گفته است: «افغانستان یک بحران جدی انسانی را تجربه می‌کند. فروپاشی اقتصادی-اجتماعی در این کشور در حال رخ دادن است و این مسأله هم برای افغان‌ها و هم برای امنیت منطقه و جهان خطرناک است.»

به گفته بورل، سیستم بانکداری در افغانستان فلج شده و پرداخت سپرده‌های بانکی مردم با مشکل روبرو شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفته است که سیستم بهداشتی افغانستان در وضعیت بدی قرار دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که نرخ مواد اولیه خوراکی و بهداشتی در ماه‌های اخیر در کشور افزایش سرسام‌آوری داشته و همین امر سبب نگرانی مردم شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x