صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فومیو کیشیدا، یکصدمین نخست‌وزیر جاپان شد

پارلمان جاپان روز دوشنبه با رأی اکثریت فومیو کیشیدا، وزیر خارجه پیشین این کشور را به سمت نخست‌وزیری برگزید. پیک‌آفتاب: آقای کیشیدا جایگزین یوشیهیدی سوگا می‌شود که به دلیل سوء مدیریت بحران کرونا و برگزارکردن المپیک توکیو با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت، تنها پس از یک سال از سمت خود استعفا کرد. کیشیدا که با […]

پارلمان جاپان روز دوشنبه با رأی اکثریت فومیو کیشیدا، وزیر خارجه پیشین این کشور را به سمت نخست‌وزیری برگزید.

پیک‌آفتاب: آقای کیشیدا جایگزین یوشیهیدی سوگا می‌شود که به دلیل سوء مدیریت بحران کرونا و برگزارکردن المپیک توکیو با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت، تنها پس از یک سال از سمت خود استعفا کرد.

کیشیدا که با اختلاف رأی چشمگیری نسبت به رقیبش یوکیو اِدانو، رهبر حزب دموکرات مشروطه‌خواه جاپان پیروز شد، توسعه اقتصادی را هدف عمدهٔ خود عنوان کرده و تحلیل‌گران سیاست «سرمایه‌داری نوین» او را امتداد برنامه‌های شینزو آبه برمی‌شمارند. او علاوه بر افزایش دستمزدها خواهان رشد اقتصادی و توزیع بهتر ثروت است.

در کابینه ۲۰ نفرهٔ کیشیدا تنها ۲ وزیر از دولت پیش باقی می‌مانند و ۱۳ تن از نوآمدگان برای نخستین بار وزیر می‌شوند. از این میان ۳ وزیر نیز زن هستند. دو وزیر ابقا شده عبارتند از توشی‌میتسو موتگی، وزیر خارجه، و نوبوئو کیشی، وزیر دفاع که برادر کوچکتر شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین است. هدف ابقای این دو وزیر تضمین ادامه همکاری نظامی و امنیتی جاپان و آمریکا علیه تهدیدات چین عنوان شده است.

دولت بعدی جاپان در میدان سیاست خارجی علاوه بر تهدید چین، با تهدیدهای کوریای شمالی نیز روبروست و همچنین باید رابطه‌اش را با کوریای جنوبی نیز تقویت کند. در داخل نیز مدیریت بحران کرونا و بازگشت به زندگی عادی مهمترین چالش‌های دولت به‌شمار می‌رود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x