صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طراح کاریکاتور توهین‌آمیز پیامبر در سویدن کشته شد

مقام‌های سویدن تایید کردند که لارس ویکس، نقاش سویدنی که پس از کشیدن کاریکاتور اهانت‌آمیز و جنجالی از پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۷ مورد انتقاد و تهدید قرار گرفت، در یک حادثه ترافیکی کشته شده‌است. پیک‌آفتاب: به گزارش روزنامه گاردین، چند رسانه سویدنی از مرگ لارس ویلکس گزارش داده‌ و نزدیکان آقای ویلکس نیز مرگ […]

مقام‌های سویدن تایید کردند که لارس ویکس، نقاش سویدنی که پس از کشیدن کاریکاتور اهانت‌آمیز و جنجالی از پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۷ مورد انتقاد و تهدید قرار گرفت، در یک حادثه ترافیکی کشته شده‌است.

پیک‌آفتاب: به گزارش روزنامه گاردین، چند رسانه سویدنی از مرگ لارس ویلکس گزارش داده‌ و نزدیکان آقای ویلکس نیز مرگ او را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری «تی‌تی» سویدن به نقل از پولیس این کشور گزارش داده که ویلکس ۷۵ ساله روز یکشنبه با دو مامور پولیس سوار موتری در خارج از شهر مرکارد این کشور بودند که به دلیل تصادف با یک موتر باری، هر سه نفر کشته شده‌اند.

هرچند حادثه‌ای که منجر به کشته‌شدن لارس ویلکس شده، ترافیکی گفته شده؛ اما پولیس گفته که در حال تحقیق است تا واقعیت معلوم شود. در این حادثه راننده موتر باری نیز زخمی و به شفاخانه منتقل شده است.

لارس ویلکس در سال ۲۰۰۷ کاریکاتوری از پیامبر اسلام در یکی از روزنامه‌های سویدن منتشر کرد که واکنش مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت.

پس از دریافت چندین تهدید به مرگ، او تحت حفاظت امنیتی پولیس قرار گرفت.

برخی گروه‌های اسلام‌گرا از جمله داعش و القاعده برای کشتن او، حدود ۱۵۰ هزار دالر جایزه تعیین کرده‌بودند.

در این مدت پولیس شماری را به اتهام طرح قتل او بازداشت کرد؛ از جمله یک زن که به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x