صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

235 همکار افغان نیروهای خارجی به قطر منتقل شدند

مقام‌های قطری از انتقال 235 شهروند دیگر افغانستان که همکار نیروهای بین‌المللی بودند در یک پرواز چارترشده به دوحه خبر داده‌اند. پیک‌آفتاب: یک مقام ارشد دولت قطر به رویترز گفته که پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، این پنجمین بار است که هواپیماهای چارترشده، همکاران افغان این نیروها را به قطر انتقال می‌دهد. […]

مقام‌های قطری از انتقال 235 شهروند دیگر افغانستان که همکار نیروهای بین‌المللی بودند در یک پرواز چارترشده به دوحه خبر داده‌اند.

پیک‌آفتاب: یک مقام ارشد دولت قطر به رویترز گفته که پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، این پنجمین بار است که هواپیماهای چارترشده، همکاران افغان این نیروها را به قطر انتقال می‌دهد.

وی افزوده است که افغان‌های منتقل‌شده نخست در یک کمپ در قطر جابه‌جا می‌شوند و پس از طی مراحل اسنادشان به امریکا منتقل خواهند شد.

پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و افتادن میدان هوایی کابل به دست طالبان، روند انتقال برخی شهروندان خارجی و همکاران افغان نیروهای بین‌المللی نیز با مشکل روبه‌رو شده‌است.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که تعداد زیادی از همکاران افغان‌شان هنوز در کشور باقی مانده‌اند. دیگر کشورهای غربی نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که همکاران‌شان را تنها گذاشته و آن‌ها زیر تهدید مستقیم طالبان هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x