صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سنای امریکا پیشنهاد 700 میلیارد دالری دولت بایدن را تصویب نمود

مجلس سنای امریکا، بسته پیشنهاد شده‌ی اقتصادی به ارزش بیش از 700 میلیارد دالر از سوی حکومت این کشور را تایيد کرد و انتظار می‌رود که در جریان این هفته، این بسته اقتصادی از سوی مجلس نمایندگان نیز به تصویب برسد.

مجلس سنای امریکا، بسته پیشنهاد شده اقتصادی به ارزش بیش از 700 میلیارد دالر از سوی حکومت این کشور را تایید کرد و انتظار می‌رود که در جریان این هفته، این بسته اقتصادی از سوی مجلس نمایندگان نیز به تصویب برسد.

پیک‌آفتاب: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با استقبال از تایید شدن این پیشنهاد از سوی مجلس سنا گفت که این گام بیان‌گر تعهد او مبنی بر “در خدمت قرار دادن دوباره حکومت برای مردم” می‌باشد.

پیشنهاد موسم به قانون کاهش تورم سال 2022، شامل بیش از 300 میلیارد دالر به هدف سرمایه‌گذاری در بخش انرژی قابل تجدید و اصلاحات در مبارزه با تغییر اقلیم می‌باشد.

طوری که انتظار می‌رفت، همه اعضای دموکرات مجلس سنای امریکا، بسته پیشنهاد شده اقتصادی حکومت را تایید و همه اعضای جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند؛ اما کاملا هریس، معاون رئیس که براساس قوانین این کشور حق یک رأی را در رأی‌گیری سنا دارد، به حمایت از این طرح رأی داد و در نهایت پیشنهاد به تصویب رسید.

این پیشنهاد پس از آن تایید شد که برای اضافه‌تر از یک هفته، جمهوری‌خواهان حزب حاکم دموکرات را به بی‌احتیاطی در مصارف متهم کردند، اما دموکرات‌‎ها ادعا داشتند که جمهوری‌خواهان از روش‌های بازدارنده کار می‌گیرند.

در همین حال؛ کریس کونز، سناتور دموکرات می‌گوید که این سند مصارف هنگفت خانواده‌های امریکایی، مانند مصارف دوا، خدمات صحی و انرژی را کاهش خواهد داد و یک آینده مصئون‌تر را برای خانواده‌های امریکایی مهیا خواهد کرد.

او تصریح نمود: “ممکن در یک یا دو سال اول، شاهد تاثیرات بزرگ آن بر تورم نباشیم، اما وزیران مالیه که در حکومت‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کار کرده‌اند از این سند حمایت می‌کنند.”

این سناتور دموکرات افزود که تایید این سند پیشنهادی از سوی مجلس سنا، به دنبال دست‌آوردهای اخیر دموکرات‌ها و رئیس جمهور بایدن به شمول تصویب تعدادی از پیشنهادات و کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده صورت گرفت.

سناتوران دموکرات می‌گویند که هزینه پیشنهاد کاهش تورم را از طریق افزایش مالیات بر شرکت‌ها، فراهم خواهند ساخت؛ گامی که جمهوری‌خواهان آن‌را یک اشتباه می‌خوانند.

از سوی دیگر؛ مایک روندز، سناتور جمهوری‌خواه به این باور است که وضع کردن مالیات جدید در سیستم اقتصادی بر خانواده‌های عادی در امریکا تاثیر ناگوار دارد. او گفت: “دموکرات‌ها در مورد افزایش مالیات بر شرکت‌های بزرگ صحبت می‌کنند، اما در نهایت این شرکت‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. بناً از نظر ما، بهای افزایش این مالیات را مردم می‌پردازند و امریکایی‌ها آن را حس خواهند کرد”. این سناتور جمهوری‌خواه هم‌چنان می‌افزاید که اکنون زمان مناسب رسیدگی به تغییر اقلیم نبود.

این در حالی است که مجلس سنای امریکا در حالی مسوده قانون کاهش تورم را تایید کرده است که براساس گزارش ماهانه اخیر در مورد ایجاد شغل در این کشور، میزان شغل‌های ایجاد شده به مراتب بلندتر از توقع بود.

براساس این گزارش، در ماه جولای حدود 528 هزار تن به کار گماشته شدند که در نتیجه آن میزان بی‌کاری در امریکا به حالت قبل از همه‌گیری کووید-19 تقلیل یافته و حتا پایین‌ترین رقم بی‌کاری در نیم قرن اخیر تلقی می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x