صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعلام همکاری پنج بانک ترکیه با سیستم پرداخت پول روسیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد که پنج بانک این کشور، استفاده از سیستم پرداخت پول روسیه را آغاز کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد که پنج بانک این کشور، استفاده از سیستم پرداخت پول روسیه را آغاز کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: رجب طیب اردوغان روز گذشته 6 اگست، در بازگشت از سفر روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این روسیه، این خبر را اعلام کرد و افزود که کاربران و شرکت‌های دولتی و خصوصی ترکیه با استفاده از این سیستم که به نام «میر» شناخته می‌شود، همانند کارت‌های ویزا و ماسترکارت امریکا می‌توانند انتقالات مالی انجام دهند. گفته می‌شود که در انتقالات مالی «میر»، از واحد پول روسیه، استفاده می‌شود.

در نشست هفته گذشته روسای جمهور روسیه و ترکیه در بندر سوچی در دریای سیاه، طرفین توافق کردند که بخشی از پرداخت‌های انقره به مسکو برای خرید گاز، با روبل روسی انجام شود.

در همین حال، خبرگزاری ریانووستی روسیه پیش‌تر در اوایل ماه اسد اعلام کرده بود که در ایران، پرداخت‌ با کارت‌های روسی «میر» که جای‌گزین ویزا و ماسترکارت هستند، امکان‌پذیر خواهد بود.

کارت اعتباری میر که در زبان روسی به معنای «صلح» و «جهان» است، به تازگی در کوریای‌جنوبی و کوبا نیز آغاز به کار کرده است.

این کارت هم‌چنین در چند کشور دارای جاذبه گردش‌گری برای روس‌ها، هم‌چون ترکیه و ویتنام و برخی از جمهوری‌های شوروی سابق هم استفاده می‌شود.

تلاش روسیه برای گسترش استفاده از این کارت در کشورهای مختلف به دلیل تحریم‌های شدید امریکا و اتحادیه اروپا و مسدود شدن دسترسی این کشور به بخش‌های کلیدی زیرساخت مالی جهانی در پی حمله به اوکراین در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x