صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

از رقابت تا تمسخر؛ ماریا زاخارووا: جانسون می‌تواند به عنوان یک زن، دبیرکل ناتو شود

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام خود نوشته است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا می‌تواند به عنوان یک زن، برای تصاحب سِمت دبیرکل ناتو شرکت کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام خود نوشته است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا می‌تواند به عنوان یک زن، برای تصاحب سِمت دبیرکل ناتو شرکت کند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری تاس روسیه به نقل از منابعی در بروکسل گفته بود که توافقی نانوشته میان اعضای ناتو وجود دارد تا دبیرکل آتی این ائتلاف نظامی، یک زن و ترجیحاً از کشورهای تازه پیوسته به این سازمان باشد

طبق گفته‌های این منابع، این احتمال وجود دارد که بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی بریتانیا بخواهد بعد از کناره‌گیری از سِمتش، برای دبیرکلی ناتو اقدام کند.

در همین حال؛ حالا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این موضوع را دست‌مایه تمسخر قرار داده و در تلگرام خود نوشته است: “هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع از این شود که بوریس جانسون ناگهان زن درون خود را کشف نکند”.

وی تصریح کرده است: “تعداد جنسیت‌هایی که در کشورهای عضو ناتو به رسمیت شناخته شده، این امکان را برای جانسون فراهم می‌کند تا یکی از آن‌ها را که بیش‌تر مناسب اوست، برای خود انتخاب کند”. زاخارووا هم‌چنین نوشته است: “حتی اگر ناتو، دبیرکل خود را از میان افرادی که خودشان را زن می‌نامند، انتخاب کند، آن افراد می‌توانند ناگهان مرد درونی خود یا یک جنسیت دیگر را کشف کنند”.

این در حالی است که روابط میان بریتانیا و روسیه حتی پیش از جنگ اوکراین تیره بود و با آغاز حمله روسیه، این روابط با حمایت قاطع جانسون از اوکراین و ولادیمیر زلنسکی،‌ بیش از پیش به وخامت گرایید.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت خارجه روسیه در واکنش به «تحریم‌های تنبیهی» که طی دو ماه گذشته پس از تهاجم مسکو به اوکراین وضع شده بود، در یک اقدام تلافی‌جویانه، ورود 287 عضو مجلس عوام بریتانیا را به این کشور را ممنوع کرد.

روسیه ورود 287 قانون‌گذار بریتانیا به مسکو را ممنوع کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x