صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پس از توافق مسکو و کی‌ف، اولین کشتی غلات اوکراین اودیسه را به مقصد طرابلس ترک کرد

روسیه و اوکراین دو هفته قبل در استانبول با میانجی‌گری دولت ترکیه و سازمان ملل برای از سرگیری صدور غلات از بنادر جنوبی اوکراین در دریای سیاه موافقت کردند.

روسیه و اوکراین دو هفته قبل در استانبول با میانجی‌گری دولت ترکیه و سازمان ملل برای از سرگیری صدور غلات از بنادر جنوبی اوکراین در دریای سیاه موافقت کردند.

پیک‌آفتاب: نخستین کشتی حامل غلات اوکراین، امروز 10 اسد، بندر اودیسه دریای سیاه را به مقصد طرابلس لبنان ترک نمود.

در همین حال، وزارت دفاع ترکیه؛ کشوری که نقش میانجی‌گری میان مسکو و کی‌ف را بازی نمود، با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود: “کشتی رازونی قرار است طبق برنامه، 11 سرطان به استانبول برسد و پس از بازرسی‌های لازم، مسیر خود را به سوی لبنان ادامه دهد”.

از سوی دیگر، روسیه یک روز پس از توافق بر سر صادرات غلات اوکراین، به بندر کلیدی اودیسه حمله کرد. با وجود استقبال محتاطانه هم‌پیمانان کی‌ف از این توافق، اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده امریکا هفته‌ای پیش و پس از بمباران اودیسه، حسن نیت روسیه برای بازگشایی عملی این آب‌راه استراتیژیک را زیر سوال بردند. روسیه اما گفت که اهداف نظامی را در این بندر هدف قرار داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ترکیه گفته بود که روسیه هرگونه دست داشتن در حملات موشکی روز شنبه 23 جولای، به بندر اودیسه را رد کرده است. خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفت: “در تماس با روسیه، روس‌ها به ما گفتند که آن‌ها قطعاً هیچ ارتباطی با این حمله ندارند و این موضوع را بسیار دقیق و با جزئیات بررسی می‌کنند”.

یک روز پس از توافق؛ اوکراین: روسیه تلاش می‌کند که توافق اجرایی نشود، روسیه: حمله به شهر بندری اودیسه، بی‌اساس است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x