صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تحقق آرزویی که 56 سال طول کشید؛ تیم فوتبال زنان انگلستان قهرمان یورو 2022 شد

ورزشگاه ومبلی در انگلستان با 87 هزار تماشاچی، شاهد شکستن رکورد حضور تماشاچیان در جام ملت‌های اروپا گردید؛ رکوردی که در بخش زنان و مردان به ثبت رسید. این در حالی است که آرزوی 56 ساله تیم فوتبال زنان انگلستان را نیز به واقعیت تبدیل کرد.

ورزشگاه ومبلی در انگلستان با 87 هزار تماشاچی، شاهد شکستن رکورد حضور تماشاچیان در جام ملت‌های اروپا گردید؛ رکوردی که در بخش زنان و مردان به ثبت رسید. این در حالی است که آرزوی 56 ساله تیم فوتبال زنان انگلستان را نیز به واقعیت تبدیل کرد.

پیک‌آفتاب: گرچند جدال شدید دو تیم در نیمه اول به نتیجه نرسید و هر دو تیم بدون گل به رخت‌کن رفتند، اما در نیمه دوم بازی، جرمن‌ها توانستند بهتر ظاهر شوند. آلاتون در دقیقه 62 بازی بود که توانست به شکل موفقانه از خط دفاع جرمن‌ها عبور کند و گل زیبا و تماشایی را از بالای سر دروازبان جرمن‌ها به ثمر برساند و انگلیس‌ها را پیش بیندازد.

از سوی دیگر، تلاش‌های بیش‌تر جرمن‌ها نتیجه داد و بلاخره در دقیقه 79، بازی را به تساوی کشیدند. گرچند بازی تا پایان دقیقه 90 به همین نتیجه پیش رفت، اما در زمان‌های اضافی، کلویی کلی مهاجم انگلستان در دقیقه 110، بار دیگر دروازه جرمن‌ها را باز نموده و آرزوی 56 ساله تیم انگلستان را تحقق بخشید و جام فوتبال یورو 2022 زنان را با موجی از خوشحالی به خانه بردند.

آخرین جام ملی که انگلستان توانسته آن را فتح کند، مربوط به سال 1966 در ورزشگاه قدیم ومبلی لندن است. آن بازی نیز در مقابل جرمن‌ها بود که با پیروزی چهار بر دو به نفع انگلستان پایان یافت. این در حالی است که سال گذشته تیم مردان انگلستان تا فینال جام ملت‌های اروپا پیش رفتند، اما این ایتالیا بود که توانست با ضربات پنالتی در ورزشگاه ومبلی، جام را بالای سر ببرد.

فینال فوتبال یورو 2022 زنان

هر دو تیم فوتبال زنان جرمنی و انگلستان مقتدرانه از سطح حریفان خود در مقطع گروهی عبور نمودند. در بازی نیمه نهایی، تیم زنان انگلستان مقتدرانه سویدن را در هم کوبید تا به فینال برسد.

این در حالی بود که جرمن‌ها با افتخارات گذشته و از پیش رو برداشتن تیم پر استعداد فرانسه به فینال رسیده بودند؛ فینالی که در یک سوی آن جرمنی با رکورد هشت بار قهرمانی در بخش زنان در قاره سبز قرار داشتند و در سوی دیگر، تیم زنان انگلستان قرار داشت که در سال 2009، سد راه تیم جرمنی شد.

این در حالی مطرح می‌شود که تیم زنان انگلستان از امتیاز میزبانی نیز برخوردار بود. رقابت بین جرمن‌ها و انگلیس‌ها در بازی فوتبال در همین‌جا ختم نمی‌شود و تیم جرمنی بارها تیم انگلستان را در زمین بازی شکست داده و این پیروزی برای انگلیس‌ها، امسال رقم خورد. از سوی دیگر، تاریخ گواهی می‌دهد که در 27 بازی، فقط دو بار تیم انگلستان موفق به شکست جرمن‌ها شده است.

ویگمن در مقابل فوس تکلنبورگ

مارتینا فوس تکلنبورگ، سرمربی تیم زنان فوتبال جرمنی و سارینا ویگمن، سرمربی هالندی تیم زنان انگلستان، دو مربی کارکشته‌ای که در حال ثبت رکوردهای جدید خود بودند، به فینال رسیدند.

سارینا ویگمن، مربی هالندی که تا فینال تمام بازی‌های خود را برنده شده است. این در حالی است که او در دوره قبل توانسته بود زنان هالند را به قهرمانی اروپا برساند. با این قهرمانی می‌توانست اولین مربی باشد که با دو تیم مختلف قهرمان اروپا شده است. او در 20 مسابقه که سرمربی انگلستان بوده، شکستی را تجربه نکرده، اما دو تساوی در کارنامه او به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر، مارتینا فوس تکلنبورک در این بازی‌ها در پی رکورد دیگری بود. درواقع، او می‌توانست دومین زنی باشد که بعد از هم‌وطنش سیلویا ناید، به عنوان بازیکن و سرمربی، قهرمان اروپا شود. او توانسته بود در سال 2009 با دویسبورگ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود که این می‌توانست رکوردی بی‌سابقه برای این مربی با تجربه به عنوان قهرمان باشگاهی و ملی در اروپا به ثبت برسد.

بانوی گل

بازی فینال، در واقع میدان رقابت دیگری برای به دست آوردن بهترین گل‌زن اروپا بود. «بت مید» مهاجم انگلیسی و «الکساندرا پاپ» گل‌زن با تجربه جرمن‌ها با شش گل، نامزد اصلی بانوی گل اروپا بودند. اگر در این بازی الکساندرا پاپ می‌توانست به گل برسد، در واقع دومین نفری بود که بعد از میشل پلاتینی در سال 1984، در تمام بازی‌های یورو 2022 زنان، گل‌زنی کرده است.

به هر صورت، عدم باز شدن پای «بت مید» به گل و نرسیدن پاپ به بازی به اثر آسیب‌دیدگی، اتفاقی بود که باعث شد هر دو بازیکن مشترکاً به عنوان بانوی گل انتخاب شوند.

دست‌آورد یورو 2022

یورو 2022 تغیرات گسترده در فوتبال زنان در اروپا به وجود آورد و به وضوح این جایگاه را ارتقا بخشید. استقبال تماشاچیان و حضور 87 هزار نفر، به خودی خود زمینه‌ساز تغیر جایگاه زنان در فوتبال می‌باشد؛ حضوری‌که دو برابر با دوره‌های قبل نیز می‌باشد. این رکورد در اوایل بازی‌های گروهی امسال با داشتن 68871 تماشاچی شکسته شد.

در کل تاریخ یورو، رکورد تماشاگران به 79115 نفر می‌رسد که در سال 1964 در مسابقه اسپانیا و شوروی به ثبت رسیده است. این در حالی است که یورو 2022 با 87 هزار تماشاچی، رکورد جدید به ثبت رساند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x