صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه پاکستان خواهان گسترش همکاری‌های بیشتر با افغانستان شد

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان بار دیگر خواهان گسترش سطح روابط نیک و هم‌کاری‌ها بین کابل و اسلام‌آباد شد.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان بار دیگر خواهان گسترش سطح روابط نیک و هم‌کاری‌ها بین کابل و اسلام‌آباد شد.

پیک‌آفتاب: بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان بر ضرورت گسترش هم‌کاری بین کابل و اسلام‌آباد تاکید کرده و در مورد توسعه ارتباطات از جمله روابط اقتصادی بین دو کشور همسایه اظهار امیدواری نموده است.

بلاول بوتو روز گذشته 29 جولای، در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان هم‌کاری شانگهای در تاشکند، پایتخت ازبیکستان، با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کرده و تبادل‌نظر کرده است.

نظر به اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، زرداری بر تعهدات کشورش در خصوص روابط منطقوی و پروژه‌های تاسیسات عامه از جمله خط لوله گاز تاپی و کاسا یک‌هزار تاکید نمود.

اعلامیه تاکید کرده که پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، مرفه و وصل شده متعهد است و باور دارد که احتمال پایان یافتن جنگ و بحران چهار دهه گذشته در افغانستان و تامین صلح و ثبات وجود دارد.

وزیر خارجه پاکستان افزوده که حکومت کشورش گام‌هایی را در راه تعامل دوجانبه و تنظیم کمک‌های بشری جهانی به افغانستان برداشته است.

پاکستان عضو این سازمان است و افغانستان تا سقوط حکومت جمهوری، هم‌چون ناظر در آن عضویت داشت، اما اکنون معلوم نیست که در مورد موقف افغانستان در این سازمان چگونه تصمیم گرفته خواهد شد، زیرا تا حال هیچ کشوری در جهان طالبان را به رسمیت نشناخته است.

این در حالی است که زرداری قبل از این با وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز در مورد افغانستان صحبت کرده بود.

در همین خصوص خبرگزری شینهوای چین با نشر گزارشی به نقل از زرداری نگاشته که او می‌خواهد به دهلیز اقتصادی بین چین و پاکستان، افغانستان هم داخل شود و از چین خواسته که در این رابطه عمیقاً غور نماید.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزیران خارجه پاکستان و امریکا، در مقر سازمان ملل در شهر نیویارک با هم ملاقات کرده و بر تحکیم ثبات و ایجاد کانال‌هایی برای تقویت سیستم اقتصادی افغانستان تاکید کرده‌ بودند.

تلاش‌های مشترک پاکستان و امریکا برای تامین ثبات در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x