صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روس‌ها خرید خانه در ترکیه را شش برابر افزایش داده‌اند

مرکز آمار ترکیه در تازه‌ترین گزارش خود از شش برابر شدن خرید خانه توسط شهروندان روسیه در این کشور خبر داده است.

مرکز آمار ترکیه در تازه‌ترین گزارش خود از شش برابر شدن خرید خانه توسط شهروندان روسیه در این کشور خبر داده است.

پیک‌آفتاب: در ماه ثور، مرکز آمار ترکیه در گزارش ماهانه خود اعلام کرده بود که اتباع روسیه در ماه اپریل سال روان میلادی، خرید خانه در این کشور را دو برابر کرده‌اند.

براساس این گزارش، روس‌ها در ماه گذشته، 1887 واحد خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، بیش از شش برابر شده است.

شهروندان روسیه در نیمه ابتدایی سال روان میلادی، در مجموع 5849 واحد خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تقریباً 3.5 برابر شده است.

از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، شهروندان روسی با پیشی گرفتن از ایرانی‌ها، صدرنشین خرید خانه توسط خارجی‌ها در ترکیه شده‌اند.

از سوی دیگر، شهروندان ایرانی در نیمه ابتدایی امسال، 4884 واحد خانه در ترکیه خریداری کرده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، 59 درصد رشد داشته است.

اوکراینی‌ها نیز که تا سال گذشته در لیست 20 خریدار عمده خارجی خانه در ترکیه نبودند، در نیمه ابتدایی امسال با خرید 1186 واحد خانه بعد از شهروندان روسیه، ایران، عراق، قزاقستان، آلمان و افغانستان، در ردیف هفتم بیش‌ترین خریدار مسکن در ترکیه قرار گرفته‌اند.

در مجموع حدود 36 هزار واحد مسکن در ترکیه طی نیم‌سال 2022 به خارجی‌ها فروخته شده که نسبت به شش ماهه ابتدای سال گذشته، 72 درصد رشد را نشان می‌دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x