صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در 11 ماه گذشته بیش از یک میلیون تن در افغانستان کمک‌های نقدی دریافت کرده‌اند

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان (OCHA) می‌گوید که در 11 ماه گذشته، 1.1 میلیون تن در سراسر افغانستان کمک‌های نقدی دریافت کرده‌اند.

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان (OCHA) می‌گوید که در 11 ماه گذشته، 1.1 میلیون تن در سراسر افغانستان کمک‌های نقدی دریافت کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: اوچا امروز پنج‌شنبه 30 سرطان، در گزارشی گفته است که زندگی در قریه‌های دورافتاده، مشکلات خانواده‌ها تحت سرپرستی زنان را افزایش می‌دهد.

این نهاد گفته است که بیش‌تر زنان به  شفاخانه‌ها، بازارها و دیگر زیرساخت‌های اجتماعی که ممکن است حمایت بیش‌تری را ارایه دهند، دسترسی ندارند.

این نهاد هم‌چنین گفته است که در 11 ماه گذشته، 1.1 میلیون تن در افغانستان از کمک‌های نقدی مستفید شده‌اند.

اوچا در ادامه، زندگی یکی از زنان بی‌سرپرست در افغانستان به نام زلیخا را روایت کرده و گفته است که او پس از مرگ شوهرش حتا توان تامین غذای کافی برای خانواده‌اش را نداشته است.

زلیخا در ادامه می‌افزاید: “من چیزی برای تغذیه فرزندانم نداشتم. حتی یک قطره روغن در خانه من نبود و در فصل زمستان چیزی برای گرم کردن آن‌ها نداشتم.”

اوچا می‌افزاید: “حدود ۱۰۰ درصد از خانواده‌های با سرپرستی زنان، غذا و توان تامین نیازهای روزانه خود را ندارند.”

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان در ادامه خاطرنشان کرده است که افزایش قیمت‌ مواد غذایی و سوخت، امکان خرید نیازهای اولیه را از این خانواده‌ها گرفته است.

اوچا در مورد اهمیت توزیع کمک‌های بشردوستانه به مردم به خصوص زنان می‌نویسند که این کمک‌ها توانسته است زندگی بسیاری چون زلیخا را در وضعیت بهتری قرار دهد.

این نهاد با توجه بحران اقتصادی در افغانستان و افزایش بی‌کاری به ویژه در میان زنان گفته: “چنین حمایت‌هایی از وقوع بحران انسانی بدتر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود میلیون‌ها خانواده‌، حداقل گرسنه نباشند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x