صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: در بخش صدور ویزای ویژه مهاجرت، سهولت پدید آمده است

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در 15 اگست سال گذشته، هزاران شهروند افغانستان منتظر انتقال به امریکا هستند تا زندگی جدیدی را در آن‌جا آغاز کنند.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در 15 اگست سال گذشته، هزاران شهروند افغانستان منتظر انتقال به امریکا هستند تا زندگی جدیدی را در آن‌جا آغاز کنند.

پیک‌آفتاب: بیشتر این افراد کسانی‌اند که در 20 سال گذشته در بخش‌های نظامی و غیرنظامی با نیروهای امریکایی در افغانستان کار کرده‌اند.

از سوی دیگر؛ روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و الخادرو ان مایورکاس، وزیر امنیت داخلی امریکا از تسریع روند ویزای ویژه مهاجرت (SIV) برای افغانستانی‌ها خبر دادند.

در بیانیه مشترک این مقام‌ها آمده که متقاضیان جدید برنامه SIV افغانستان تنها باید یک فرم اصلاح شده DS-157 را به عنوان درخواست SIV خود ارسال کنند و آنان دیگر نیازی به ارسال فورم E-360 دادخواست برای وضعیت مهاجرت ویژه، با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ندارند.

در این بیانیه هدف از تسریع روند ویزای ویژه مهاجرت امریکا برای شهروندان افغانستان، تعهد امریکا به هم‌کاران افغانستانی‌اش عنوان شده است.

در بیانیه هم‌چنان آمده که تسریع این روند به خاطر حفظ امنیت ملی امریکا، هیچ یک از بررسی‌های قوی امنیتی پیش از صدور ویزا را کاهش نمی‌دهد.

از سوی دیگر؛ جو بایدن، رئیس جمهور امریکا سال پیش برنامه پذیرش افغانستانی‌ها را که با آنان هم‌کار بودند را اعلان نمود. هرچند شمار زیادی در 11 ماه اخیر به امریکا رسیدند، اما صدها افغانستانی دیگر در داخل و بیرون از افغانستان در انتظار تعیین سرنوشت‌شان برای رفتن به امریکا اند.

به تازه‌گی شب گذشته شماری از مقام‌های امریکایی در یک نشست خبری با شماری از رسانه‌ها گفتند که تاکنون حدود هشتاد هزار شهروند افغانستان به امریکا انتقال داده یافته‌اند و تلاش‌ها جریان دارند تا امکانات مورد نیاز به آنان فراهم شوند.

این مقام‌ها که نخواستند نام‌های‌شان در گزارش‌ها درج گردد، گفتند که حکومت امریکا از این میان به بیش از 71 هزار تن جواز کار صادر کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت خارجه امریکا گفته بود که در جریان سال روان میلادی، 95 هزار شهروند افغانستان به امریکا انتقال داده شده است. این اداره با تاکید بر این که روند تخلیه ادامه خواهد یافت، گفته بود که هیچ مهلتی برای پایان این روند وجود ندارد.

امریکا: هیچ مهلتی برای روند تخلیه وجود ندارد

امریکا ورود پناهجویان افغانستانی به خاک این کشور را ممنوع کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x