صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخصیص 53 میلیون افغانی پول نقد از سوی ملا برادر به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست

دفتر معاونت ریاست‌الوزاری طالبان اعلام کرده است که ملا عبدالغنی برادر به هدف توزیع 53 میلیون افغانی پول نقد، به مناطق زلزله‌زده در پکتیکا و خوست رفته است.

دفتر معاونت ریاست‌الوزاری طالبان اعلام کرده است که ملا عبدالغنی برادر به هدف توزیع 53 میلیون افغانی پول نقد، به مناطق زلزله‌زده در پکتیکا و خوست رفته است.

پیک‌آفتاب: دفتر ریاست الوزرای طالبان امروز سه‌شنبه هفتم سرطان، در رشته توییتی گفته است که ملا عبدالغنی برادر، به هدف غم‌شریکی با آسیب‌دیدگان زلزله به ولایت‌های خوست و پکتیکا سفر کرده است.

منبع تصریح می‌کند: “ملا برادر در این سفر با خود 53 میلیون افغانی پول نقد را نیز برده است”. قرار است با این پول برای تعدادی از آسیب‌دیدگان، خانه و سرپناه فراهم گردد.

گفته می‌شود در این سفر، وی را نمایندگان تعدادی از شرکت‌های خصوصی و بازرگانان ملی هم‌راهی می‌کنند.

این در حالی است که صبح امروز، نخستین‌ محموله کمک‌های بشردوستانه چین نیز به کابل رسید و قرار است طی روزهای آینده، تمام کمک‌های اضطراری چین که ارزش آن بالغ بر 7.5 میلیون دالر می‌گردد، به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست توزیع گردد.

اولین محموله کمک‌ هشت میلیون دالری چین به کابل رسید

علاوه بر آن، نهادهای امدادرسان سازمان ملل نیز از این سازمان 110 میلیون دالر برای فراهم نمودن کمک‌های اضطراری به آسیب‌دیدگان و بازمانده‌های پکتیکا و خوست درخواست کرده‌اند.

درخواست 110 میلیون دالر برای کمک به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست

پیش از این محموله‌های کمکی تعدادی از کشورهای منطقه، به آسیب‌دیدگان زلزله روز چهارشنبه اول سرطان توزیع گردیده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x