صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست 110 میلیون دالر برای کمک به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست

نهادهای مرتبط با سازمان ملل پس از بررسی‌های اخیر، برای کمک به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست، 110 میلیون دالر کمک در خواست کرده است.

نهادهای مرتبط با سازمان ملل پس از بررسی‌های اخیر، برای کمک به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست، 110 میلیون دالر کمک در خواست کرده است.

پیک‌آفتاب: استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید که این سازمان، 110 میلیون دالر برای کمک به 362 هزار شهروند افغانستان که از اثرات زلزله اخیر متضرر گردیده‌اند، درخواست کرده است.

دوجاریک در نشست توجیهی این سازمان گفت: “کارمندان ما در افغانستان امروز کمک اضطراری ۱۱۰ میلیون دالری را پس از زلزله هفته گذشته راه‌اندازی کردند.”

به گفته وی، قرار است این بودجه برای کمک‌های فوری به 362 هزار تن در سه ماه آینده در مناطق آسیب‌دیده اختصاص یابد.

زلزله شدیدی که بامداد چهارشنبه اول سرطان، در جنوب‌شرق افغانستان به وقوع پیوست، تلفات و خسارات زیادی در برخی ولسوالی‌های ولایت‌های پکتیکا و خوست برجای گذاشت.

هم‌چنان ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان نیز با انتشار پیامی از سازمانه‌های امدادرسان بین‌المللی خواست تا با آسیب‌دیدگان کمک کنند.

رهبر مذهبی طالبان از موسسات خیریه و نهادهای بشردوستانه خواستار کمک شد

پس از وقوع زلزله، سازمان بین‌المللی مهاجرت برای 1705 خانواده کمک‌های اضطراری شامل آب‌آشامیدنی صحی، غذا، سرپناه و کمک‌های صحی عاجل فراهم نمودند.

کمک‌های اضطراری سازمان جهانی مهاجرت به پکتیکا و خوست رسید

به دنبال آن سازمان ملل نیز 10 میلیون دالر را برای تهیه کمک‌های فوری به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست اختصاص داد.

کمک فوری 10 میلیون دالری سازمان ملل به زلزله‌زدگان در افغانستان

دولت چین نیز اعلام کرد که به ارزش 7.5 میلیون دالر کمک‌های اضطراری برای زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست می‌فرستد و اطمینان حاصل می‌کند که این کمک‌ها به زلزله‌‌زدگان توزیع گردد.

کمک 7.5 میلیون دالری چین به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست

به دنبال آن، اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد کرد که مبلغ یک میلیون یورو کمک‌های اضطراری برای زلزله‌زدگان تخصیص می‌دهد.

کمک یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا به زلزله‌زدگان در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x