صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند

نخست وزیر پاکستان به تازگی به وزارت تجارت این کشور دستور داده است که قیمت زغال‌سنگ مرغوب افغانستان، با واحد پولی پاکستان (کلدار) پرداخت گردد.

نخست وزیر پاکستان به تازگی به وزارت تجارت این کشور دستور داده است که قیمت زغال‌سنگ مرغوب افغانستان، با واحد پولی پاکستان (کلدار) پرداخت گردد.

پیک‌آفتاب: پاکستان به تازگی تصمیم گرفته است تا با استفاده از زغال‌سنگ افغانستان، برق تولید کرده و کمبود انرژی در این کشور را مرفوع کند، این کشور زغال‌سنگ افغانستان را با نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند.

روزنامه دان پاکستان گزارش می‌دهد که شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان این دستور را در تلاش برای تولید برق ارزان، صادر کرده است.

شریف دستور‌ داده است که پس از این زغال‌سنگ افغانستان با واحد پولی پاکستان (کلدار) خریداری و وارد شود.

دفتر نخست وزیری پاکستان گفته است: “این نه تنها برق ارزان تولید می‌کند، بلکه به صرفه‌جویی در ارز گران‌بهای خارجی کشور کمک می‌کند.”

نخست وزیر پاکستان دستور داده تا انتقال زغال‌سنگ از افغانستان بهبود یابد و وزارت راه‌آهن پاکستان باید تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تحویل سریع زغال‌سنگ وارداتی به نیروگاه‌های تولید برق انجام دهد.

در همین حال، قرار است پاکستان کمیته‌ای از مقام‌های پاکستان را با ریاست خواجه آصف، وزیر دفاع این کشور به منظور تسریع روند واردات زغال‌سنگ ایجاد کند.

در نشستی که در مورد واردات زغال‌سنگ از افغانستان تشکیل شده است، به شریف گفته شده که واردات زغال‌سنگ از افغانستان، دست‌کم 2.2 میلیارد دالر در لایحه واردات پاکستان صرفه‌جویی می‌کند.

پاکستان در حالی در واردات زغال‌سنگ از افغانستان عجله دارد که قیمت این محصول در بازار جهانی در حال افزایش است. پاکستان زغال‌سنگ را با نصف قیمت از افغانستان خریداری و ذخیره می‌کند.

پیش از این طالبان نیز اعلام کرده بودند که می‌خواهند از زغال‌سنگ، برق تولید کنند، اما به نظر می‌رسد که تاکنون در زمینه هیچ‌اقدام عملی انجام نداده‌اند.

طالبان از زغال سنگ برق تولید می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x