صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هالندی‌ها پناهجویان اوکراینی را از خانه‌های خود بیرون می‌کنند

شهروندان هالند با فرارسیدن تعطیلات تابستانی، اقدام با آغاز اخراج مهاجرین اوکراینی از خانه‌های‌شان کرده‌اند.

شهروندان هالند با فرارسیدن تعطیلات تابستانی، اقدام با آغاز اخراج مهاجرین اوکراینی از خانه‌های‌شان کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: براساس گزارش «NU.NL» هالند، ساختمان‌های شهرداری‌ها برای جابه‌جایی پناهجویان اوکراینی آماده می‌شوند و هالندی‌ها بیش از این نمی‌توانند از آنان میزبانی کنند.

یکی از شرکت کنندگان روند پذیرش پناهندگان در هالند می‌گوید: “ما به سمتی می‌رویم که گربه‌ها به یک پانسیون یا هتل‌های حیوانات خانگی فرستاده می‌شوند، اوکراینی‌ها نیز به سرپناه‌های شهرداری خواهند رفت؛ بله، این یک واقعیت تلخ است.”

براساس گزارش این نشریه، در حال حاضر حدود 1200 پناهنده اوکراینی در منطقه برابانت مرکزی و غربی در خانه‌های شخصی مردم زندگی می‌کنند. در عین حال، خانواده‌های میزبان به مقامات محلی با این سوال مراجعه می‌کنند که آیا می‌توانند در تابستان پناهندگان را در خانه‌های خود جای دهند یا خیر؟

یک نهاد امنیتی منطقه «برابانت-زویدوست» هالند در این مورد به نشریه متذکره گفته است: “گاهی اوقات اوکراینی‌ها واقعاً در پناهگاه‌ها رها می‌شوند. ساکنان محلی (هالند) آغوش گرم و خانه‌های خود را باز کردند، بدون این‌که متوجه تاثیر آن باشند.”

این نشریه به نقل از منابع امنیتی هالند گزارش داده است: “اکنون شمار زیادی از مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که ما به تعطیلات می‌رویم و نمی‌خواهیم اوکراینی‌ها در خانه من تنها بمانند.”

در حال حاضر حدود 800 اوکراینی با خانواده‌های میزبان در این منطقه زندگی می‌کنند. به گفته این نشریه، در هفته‌های آینده آن‌ها ممکن است مجبور شوند به پناهگاه‌های رسمی بازگردند.

اداره امنیت منطقه «هالندزمیدان» نیز گزارش می‌دهد، پناهندگانی که از اوکراین هستند از خانواده‌های میزبان اخراج شده‌اند. دلیل این اخراج می‌تواند متفاوت باشد، از کمبود جا گرفته تا مشکلات بین خانواده میزبان و مهمانان.

براساس گزارش سازمان ملل، از 24 فبروری بیش از هشت میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه وارد شده‌اند. از آغاز عملیات نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از 1.3 میلیون تن به روسیه، بیش از 4.1 میلیون تن به پولند، بیش از690 هزار تن به رومانی و بیش 525 هزار تن به اسلواکی فرار کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x