صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روند صدور جلغوزه افغانستان به چین تسهیل می‌گردد

سفیر چین در کابل گفته است که آماده صدور ویزای تجارتی برای بازرگانان افغانستانی است و در سال روان، برای صدور جلغوزه افغانستان به چین نیز تسهیلات لازم فراهم می‌گردد.

سفیر چین در کابل گفته است که آماده صدور ویزای تجارتی برای بازرگانان افغانستانی است و در سال روان، برای صدور جلغوزه افغانستان به چین نیز تسهیلات لازم فراهم می‌گردد.

پیک‌آفتاب: وانگ یو، سفیر چین در کابل روز گذشته چهارم سرطان، در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که در سال روان، فرایند صادرات جلغوزه از افغانستان به چین تسهیل می‌گردد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز پنجم سرطان، با نشر توییتی گفته است: “روز گذشته امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با وانگ یو، سفیر چین در کابل دیدار کرد. دو طرف در مورد کمک به زلزله‌زدگان، مسائل سیاسی، بازرگانی مشترک میان چین و افغانستان، کمک‌های بشری و بازگشت دانشجویان افغانستان به چین، تبادل نظر کردند.”

سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌افزاید که امیرخان متقی در این نشست از سفیر چین خواسته است تا روند صدور ویزا به بازرگانان افغانستانی را تسهیل کند. سفیر چین نیز تصریح کرده است که آنان برای آغاز روند صدور ویزا به بازرگانان افغانستانی آمادگی کامل دارد.

بلخی می‌افزاید که هر دو طرف وعده سپردند تا در سال روان، روند صادرات جلغوزه افغانستان به چین را تسهیل کنند.

وانگ یو، سفیر چین در کابل نیز روز گذشته چهارم سرطان، با نشر رشته توییتی گفته است که با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کرده و مراتب تسلیت وانگ یی، وزیر خارجه و شورای دولتی چین را به خانواده قربانیان و زخمی‌های زلزله اخیر در افغانستان را ابراز داشته است.

سفیر چین در کابل در ادامه گفته است: “دولت چین بلافاصله پس از زلزله تصمیم گرفت تا کمک بشردوستانه اضطراری به ارزش 50 میلوین یوان که شامل خیمه، پتو، چپرکت و سایر لواز مورد نیاز فوری را ارایه کند.”

وانگ یو در ادامه افزوده: “چین هم‌چنان تلاش‌های خود را برای جمع‌آوری پول نقد، خیمه، پتو و سایر کمک‌های بشردوستانه از طریق کانال‌های مختلف مانند دولت‌های محلی، صلیب سرخ چین و شرکت‌های چینی افزایش دهد. دوستی واقعی می‌تواند در آزمون سختی‌ها مقاومت کند.”

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، روابط بازرگانی میان دو کشور افزایش یافته و سرمایه‌گذاران و مسئولان شرکت‌های چینی تاکنون چندین بار به افغانستان سفر کرده و برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمک 7.5 میلیون دالری چین به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست

چین به دنبال “لیتیم” افغانستان

بانک مرکزی افغانستان: چین، روسیه و آمریکا در انتظار دریافت لیتیوم افغانستان هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x