صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک فوری 10 میلیون دالری سازمان ملل به زلزله‌زدگان در افغانستان

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور هم‌آهنگی کمک‌های بشری و اضطراری، از کمک 10 میلیون دالری این سازمان به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست خبر می‌دهد.

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور هم‌آهنگی کمک‌های بشری و اضطراری، از کمک 10 میلیون دالری این سازمان به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست خبر می‌دهد.

پیک‌آفتاب: مارتین گریفیتس روز گذشته چهارم سرطان، در توییتی نوشته است: “زلزله افغانستان، آخرین فاجعه‌ای است که در این کشور رخ داده است. من 10 میلیون دالر را در پاسخ به درخواست برای کمک فوری آزاد کردم.”

وی می‌گوید که در نتیجه این زلزله، صدها تن کشته شده، شمار بیش‌تری هم مجروح گردیده و کودکان در زیر آوارها مدفون گردیده‌اند.

وی گفته است که تیم بشردوستانه سازمان ملل در روستای میرصاحب ولسوالی گیان رفته و سرگرم کمک‌رسانی هستند.

گریفیتس می‌افزاید: “سازمان ملل به دلیل پاسخ مستقیم به زلزله افغانستان کمک‌رسانی می‌کند، به همین دلیل است که ما و تیم کاری این‌جا هستیم و غذا، دوا، سرپناه و پول نقد توزیع می‌کنیم.”

وزارت خارجه چین نیز روز گذشته چهارم سرطان، اعلام کرد که این کشور به ارزش 50 میلیون یوان معادل 7.5 میلیون دالر امریکایی، کمک بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست ارسال می‌کند.

پیش از این اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده بود که به ارزش یک میلیون دالر؛ مواد غذایی، دوا و سایر کمک‌های اضطراری به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خسوت ارسال می‌نماید.

کمک یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا به زلزله‌زدگان در افغانستان

این کمک‌ها در حالی به کشور سرازیر می‌شود که پس از وقوع زلزله‌ای که بامداد اول سرطان، به قوع پیوست؛ طالبان از نهادهای امدادرسان بین‌المللی خواستند تا به آسیب‌دیدگان کمک کنند.

رهبر مذهبی طالبان از موسسات خیریه و نهادهای بشردوستانه خواستار کمک شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x