صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا به زلزله‌زدگان در افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای زلزله‌زدگان در افغانستان یک میلیون یورو کمک می‌کنند و قرار است این کمک‌ها به نیازهای اضطراری آسیب‌دیدگان اختصاص یابد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای زلزله‌زدگان در افغانستان یک میلیون یورو کمک می‌کنند و قرار است این کمک‌ها به نیازهای اضطراری آسیب‌دیدگان اختصاص یابد.

پیک‌آفتاب: این اتحادیه گفته است که با استفاده از این پول خدماتی صحی، سرپناه، آب آشامیدنی و ادویه به آسیب‌دیدگان فراهم می‌گردد.

در خبرنامه این اتحادیه که دوم سرطان، یک روز پس از وقوع زلزله در جنوب‌شرق افغانستان منتشر گردید، آمده است: “کمیسیون اروپا یک میلیون یورو کمک مالی بشردوستانه را برای رفع فوری‌ترین نیازهای افغانستانی‌های آسیب‌دیده اختصاص می‌دهد.”

اتحادیه اروپا هم‌چنان تصریح کرده است: “در افغانستان یک بحران انسانی ویران‌گر اکنون با یک زلزله مرگ‌بار تشدید شده است. در حالی که کارمندان ساحوی اتحادیه اروپا هم‌چنان در حال ارزیابی میزان تخریب هستند.”

خبرنامه می‌افزاید، اولین گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 1000 تن جان خود را از دست داده‌اند و تعداد بیش‌تری نیز زخمی شده‌اند، حدود 270 هزار نفر که در مناطق آسیب‌دیده زندگی می‌کنند به کمک‌های اضطراری نیاز دارند.

اتحادیه اروپا گفته است که هم‌کاران آنان کمک‌ها را به کسانی‌که در حال حاضر بسیار در وضعیت شکننده قرار دارند، ارائه می‌کنند.

در خبرنامه هم‌چنان تصریح شده است: “این کمک مالی به فوری‌ترین نیازهای افغانستانی‌ها، مانند ارائه کمک‌های صحی، آب، خدمات بهداشتی، سرپناه و خدمات حفاظتی برای جوامع آسیب‌دیده و محروم پاسخ خواهد داد.”

علاوه بر بریتانیا، تایوان و کوریای جنوبی نیز گفته‌اند که هر یک با افغانستان یک میلیون دالر کمک می‌کنند.

این کمک‌ها در حالی به زلزله‌زدگان در افغانستان اختصاص می‌یابد که رهبر مذهبی طالبان در پیامی از تمام سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای خارجی خواهان کمک شدند.

رهبر مذهبی طالبان از موسسات خیریه و نهادهای بشردوستانه خواستار کمک شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x