صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تیم‌های امدادرسان سازمان ملل وارد پکتیکا و خوست شدند

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (UNOCHA) اعلام کرده است که تیم‌های امدادرسان این نهاد برای ارزیابی‌های اضطراری پس از زلزله‌، وارد پکتیکا و خوست شده‌اند.

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (UNOCHA) اعلام کرده است که تیم‌های امدادرسان این نهاد برای ارزیابی‌های اضطراری پس از زلزله‌، وارد پکتیکا و خوست شده‌اند.

پیک‌آفتاب: در پی درخواست طالبان از نهادهای امدادرسان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور، امروز چهارشنبه اول سرطان، دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، اعلام کرده است که پس از هم‌آهنگی‌های داخلی تیم‌های این سازمان برای بررسی به ولایت پکتیکا و خوست اعزام شده‌اند.

اوچا گفته است که مرکز این زلزلخ به بزرگی 5.9 ریشتر و عمق 10 کیلومتر، بامداد امروز در نزدیکی شهر خوست در جنوب‌شرق افغانستان بوده است.

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفته است که بیش‌ترین مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله، در ولسوالی سپیری ولایت خوست و ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکی و گیان در ولایت پکتیکا می‌باشند.

اوچا گفته است که عملیات جستجو و نجات در ساحات متذکره ادامه دارد و رهبری عملیات نجات را طالبان به عهده دارند.

این نهاد گفته است که سازمان ملل از شرکای بشردوستانه خود در زمینه درخواست کمک و حمایت فوری کرده است.

اوچا هم‌چنان می‌افزاید که سازمان ملل و کشورهای کمک کننده، مراتب عمیق هم‌دردی‌شان را به آسیب‌دیدگان این فاجعه ابراز می‌دارند.

دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هم‌چنان تصریح کرده است که مشوره‌ها جریان دارد و پس از مشخص شدن دامنه آسیب‌ها، سقف کمک‌های اختصاصی سازمان ملل نیز مشخص خواهد شد.

براساس اعلام وزارت دولت در امور حوادث طبیعی طالبان، در نتیجه این زلزله،‌ 920 تن کشته و 610 تن دیگر زخمی گردیده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x