صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رهایی پنج شهروند بریتانیا از نزد طالبان

وزرات خارجه بریتانیا با نشر بیانیه‌ای امروز دوشنبه ۳۰ جوزا، از رهایی پنج تبعه این کشور از بند طالبان خبر می دهد.

وزرات خارجه بریتانیا با نشر بیانیه‌ای امروز دوشنبه ۳۰ جوزا، از رهایی پنج شهروند این کشور از بند طالبان خبر می دهد.

پیک‌آفتاب: لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا از رهایی پنج شهروند این کشور از نزد طالبان خبر داده و در توییتر خود نگاشته: “خوشحالم که بریتانیا آزادی پنج شهروند بریتانیایی بازداشت شده در افغانستان را تضمین کرد. آن‌ها به زودی به خانواده‌های خود می‌پیوندند. من از تلاش سخت دیپلمات‌های بریتانیایی برای تضمین این نتیجه سپاس‌گزارم.”

وزارت خارجه بریتانیا نیز امروز دوشنبه 30 جوزا، با نشر بیانیه‌ای گفته است: “ما از آزادی پنج شهروند بریتانیایی که در افغانستان بازداشت شده بودند، توسط دولت فعلی افغانستان استقبال و قدردانی می‌کنیم.”

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمده است که این اتباع بریتانیایی هیچ نقشی در کار دولت بریتانیا در افغانستان نداشته و برخلاف توصیه سفر دولت بریتانیا به افغانستان سفر کردند. وزارت خارجه بریتانیا در ادامه تصریح می‌کند که “این یک اشتباه بود”.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است که ما به نمایندگی از خانواده‌های اتباع بریتانیا، از هرگونه نقض فرهنگ، آداب و رسوم یا قوانین افغانستان، عذرخواهی می‌کنیم و از رفتار خوب آینده آن‌ها اطمینان می‌دهیم.

در بیانیه به زمان و مکان بازداشت اتباع بریتانیایی در افغانستان اشاره نشده و طالبان تاکنون در این زمینه از خود واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که نظر به اظهارات روز قبل هوگو شوتر، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان در دوحه پایتخت قطر که گفته بود، این کشور خواهان پایان جنگ و تعامل با طالبان در افغانستان است، نشان می‌دهد که زدوبندهای پنهانی میان طالبان و بریتانیا جریان دارد.

حمایت بریتانیا از برقراری حکومت طالبان در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x