صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بورل: متوقف کردن صادرات غله از اوکراین، جنایت جنگی است

جوزپ بورل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه را به خاطر متوقف کردن صادارت غله از اوکراین، به جنایت جنگی متهم کرده است.

جوزپ بورل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه را به خاطر متوقف کردن صادارت غله از اوکراین، به جنایت جنگی متهم کرده است.

پیک‌آفتاب: بورل این مطلب را امروز دوشنبه در سخنرانی افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ بیان کرد.

او در توییتی گفته است: “جنگ روسیه علیه اوکراین باعث افزایش قیمت جهانی و کمبود انرژی و مواد غذایی می‌شود. خطر قحطی بزرگ وجود دارد. من امروز برنامه اقدام اتحادیه اروپا در مورد پی‌آمدهای ژئوپلیتیک تجاوز روسیه را به وزرای خارجه اتحادیه اروپا ارائه می‌کنم.”

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نمی‌توان تصور کرد که میلیون‌ها تُن گندم در اوکراین متوقف است، در حالی‌که بقیه مردم جهان از گرسنگی رنج می‌برند.

بورل افزود که این واقعاً یک جنایت جنگی به حساب می‌آید. وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا قرار است که امروز درباره راه‌های آزاد سازی میلیون‌ها تُن گندم ذخایر اوکراین بحث کنند. نیروهای روسی راه انتقال این مقدار گندم از راه سواحل دریای سیاه را مسدود کرده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که تعزیرات وضع شده بر مسکو نه، بلکه جنگ روسیه در اوکراین سبب بحران مواد غذایی در جهان می‌شود.

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x