صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وضع مقررات جدید بر اعضای خانواده مقام‌های ارشد چین در بخش تجارت

دولت چین در یکی از آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد، مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل بیش‌تر بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده مقامات ارشد دولتی وضع کرد.

دولت چین در یکی از آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد، مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل بیش‌تر بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده مقامات ارشد دولتی وضع کرد.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری شینهوا با نشر گزارشی گفته است که بر اساس مقررات جدید، مقامات باید فعالیت‌های تجاری همسران و فرزندان خود را گزارش دهند و با کسانی‌که از این اقدام خودداری کنند یا به دنبال دور زدن این مقررات باشند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مطابق این مقررات، همسران و فرزندان مقامات باید از فعالیت‌های تجاری خود دست بکشند و یا خود این مقامات از سمت‌هایی که دارند، کناره‌گیری کنند و “تنزل شغلی را بپذیرند” و در غیر این صورت با انواع مجازات‌های روبه‌رو می‌شوند.

بنا بر گزارش شینهوا، فعالیت‌های تجاری و اقتصادی که مشمول مقررات سخت‌گیرانه جدید می‌شوند، عبارتند از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، تصدی پست‌های ارشد در شرکت‌های خصوصی یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و در نهایت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و خدمات حقوقی که در قبال انجام آن‌ها پول دریافت می‌شود.

در همین حال؛ شی جین پینگ، رئیس ‌جمهور چین در حالی در صدد کنترل بیش‌تر بر فعالیت‌های مالی مقامات ارشد دولتی برآمده که مسئله درآمدهای سرشار خانواده کلان کادر حزب کمونیست، سال‌هاست به میدان اصلی نبرد او با فساد تبدیل شده‌ است.

او از زمان رسیدن به قدرت در سال 2012 میلادی، هزاران تن از مقام‌های دولتی را به همین دلیل مجازات کرده است.

از سوی دیگر، یورونیوز گزارش می‌دهد که بسیاری از پرونده‌های فساد در این کشور، مربوط به مقاماتی می‌شود که کسب و کار و دارایی‌های خود را به نام خویشاوندان‌شان ثبت می‌کنند تا با این کار، هم به صورت سوری دستورالعمل‌های حزب را رعایت کرده باشند و هم بتوانند هم‌چنان از نفوذ خود برای جمع‌آوری ثروت و گسترش آن استفاده کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x