صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاتروشف: امریکا از القاعده و گروه‌های تروریستی برای اهداف خود استفاده می‌کند

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز گذشته 16 جون گفت که ایالات متحده امریکا از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کند.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز گذشته 16 جون گفت که ایالات متحده امریکا از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کند.

پیک‌آفتاب: نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست مقامات مسئول کشورهای عضو گروه «بریکس» در امور امنیتی گفت: “ما ترکیبی از تروریست‌ها را با تجارت مواد مخدر، سلاح‌ها، انسان و ارگان‌ها می‌بینیم. ما نباید فراموش کنیم که القاعده و داعش توسط امریکایی‌ها ساخته شده‌اند و هنوز هم به طور فعال توسط اطلاعات امریکا برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی استفاده می‌شوند”.

او افزود که روسیه به تلاش‌های لازم برای مقابله با تروریزم بین‌المللی ادامه می‌دهد. او تصریح کرده که حضور القاعده، داعش و گروه‌های تروریستی در افغانستان، تهدیدی برای روسیه و آسیای مرکزی است.

پاتروشف توضیح داده است: “با این حال، آن‌ها بدون مشارکت کل جامعه بین‌المللی و ایجاد یک جبهه گسترده ضدتروریستی، نمی‌توانند موثر واقع شوند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معاون وزیر خارجه روسیه از حضور گسترده گروه‌های ترورستی از جمله داعش و القاعده و تهدیدات ناشی از حضور این گروه‌ها در افغانستان برای روسیه و کشورهای آسیای‌میانه ابراز نگرانی کرده و افزوده بود که مسکو آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان هم‌کاری کند.

روسیه نگران فعالیت رو به گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان

روسیه درباره افزایش تروریزم و مواد مخدر در افغانستان هشدار داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x