صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جهان در گرو مهاجرت، بیش از 89 میلیون تن خانه‌های خود را در سال 2021 مجبوراً ترک کرده‌اند

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که شمار افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود در سال 2021 شده‌اند نسبت به گذشته در بالاترین حد قرار دارد.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که شمار افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود در سال 2021 شده‌اند نسبت به گذشته در بالاترین حد قرار دارد.

پیک‌آفتاب: کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در گزارش سالانه روندهای جهانی که روز دوشنبه نشر شد، گفته است که بیش از 89 میلیون تن در سراسر جهان در سال 2021 به دلیل آزار و اذیت، درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر یا رویدادهایی که نظم عمومی را به شدت مختل کرده، آواره شده‌اند.

این نهاد تصریح کرده که تهاجم روسیه به اوکراین که در ماه فبروری امسال آغاز شد، باعث سریع‌‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های آوارگی از زمان جنگ جهانی دوم شده است.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در توییتی گفته است: “در حال حاضر از هر 78 تن در روی کره زمین، یک تن آواره است. این‌ها برخی از بحران‌های پشت این نقطه عطف غم‌انگیز است.”

از سوی دیگر؛ رئوف مازو، دستیار کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در توییتی نگاشته است: “گزارش روندهای جهانی کمیشنری عالی سازمان ملل در امو پناهندگان (UNHCR)، یک روند نگران کننده و یک دهه افزایش تعداد افرادی را نشان می‌دهد که مجبور به فرار می‌شوند و این تنها با اراده سیاسی و هم‌بستگی قابل تغییر است. هر عددی تکان دهنده است، داستان هر کدام باید با یک انسانی شنیده شود.”

در همین حال؛ مت سالتمرش، رئیس اخبار و رسانه‎های آژانس پناهندگان سازمان ملل در توییتی گفته است: “تا پایان سال 2021، آوارگان جنگ، خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر به 89.3 میلیون تن رسید که بیش از دو برابر یک دهه پیش است. از آن به بعد، اوکراین و سایر موارد اضطراری این رقم را به بیش از 100 میلیون تن رسانده‌اند.”

از سوی دیگر؛ فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است: “اگر دوباره یاد نگیریم که چگونه صلح برقرار کنیم، تعداد افرادی که به دلیل جنگ، آزار و اذیت و خشونت مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند، هم‌چنان افزایش خواهد یافت. ما در پایان سال 2021 به 89 میلیون بی‌جا شده رسیدیم و پس از جنگ در اوکراین به بیش از 100 میلیون تن رسیده‌ایم.”

این در حالی مطرح می‌شود که طی یک سال اخیر، جهان با موج عظیمی از مهاجرت‌ها دست به گریبان بوده و جنگ اوکراین، مهاجرت در سطح جهان را افزایش داده و طبق آمار سازمان ملل، این رقم به بیش از 100 میلیون تن رسیده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x