صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در سراسر جهان 811 میلیون انسان شب‌ها گرسنه می‌خوابند

سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که هم اکنون در سراسر جهان، 811 میلیون انسان شب‌ها گرسنه می‌خوابند و ناامنی حاد غذایی دو برابر افزایش یافته است.

سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که هم اکنون در سراسر جهان، 811 میلیون انسان شب‌ها گرسنه می‌خوابند و ناامنی حاد غذایی دو برابر افزایش یافته است.

پیک‌آفتاب: سازمان جهانی غذا در خبرنامه‌ای از فاجعه انسانی تحت عنوان حرکت به سمت گرسنگی خبر می‌دهد. این سازمان گفته است: “از آن جایی‌که ۸۱۱ میلیون تن هر شب گرسنه به رختخواب می‌روند، تعداد کسانی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، از سال 2019 میلادی تاکنون، اضافه‌تر از دو برابر گردیده و از ۱۳۵ میلیون تن به ۲۷۶ میلیون تن افزایش یافته است. در مجموع ۴۸.۹ میلیون تن با سطوح اضطراری گرسنگی مواجه هستند.”

سازمان جهانی غذا گفته است که با بزرگ‌ترین محرک گرسنگی در جهان مواجه‌اند و 60 درصد از گرسنگان جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت تاثیر جنگ و خشونت قرار دارند.

براساس خبرنامه، درگیری در اوکراین افراد زیادی را مجبور کرده تا درآمدهای‌شان را از دست داده و خانه‌های خود را ترک کنند. علاوه بر جنگ در اوکراین، شوک‌های اقلیمی که محصولات کشاورزی و معیشت را از بین برده است، در سال 2020 میلادی دست‌کم 30 میلیون تن را در سراسر جهان مهاجر آواره کرده است. پی‌آمدهای اقتصادی انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان نیز از دیگر عوامل ویران‌گر افزایش بحران گرسنگی در سراسر جهان است.

برنامه جهانی غذا (WFP) برای دست‌یابی به ۱۴۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۲، به ۲۱.۵ میلیارد دالر نیاز دارد. با این حال، با توجه به این‌که اقتصاد جهانی از همه‌گیری کرونا در حال چرخش است، شکاف بین نیازها و بودجه بیش‌تر از همیشه است.

این سازمان غذایی افزوده است که در کشورهایی مانند نیجریه، سودان جنوبی و یمن، برنامه جهانی غذا در حال حاضر با تصمیمات سختی از جمله کاهش جیره برای دسترسی به افراد بیش‌تری مواجه شده است.

خبرنامه می‌افزاید، اگر جوامع در برابر شوک‌ها و استرس‌های به وجود آمده مقاومت نکنند، این امر می‌تواند منجر به افزایش مهاجرت و بی‌ثباتی و درگیری احتمالی شود.

سازمان جهانی غذا در ادامه تصریح می‌کند: “وقتی بودجه برنامه جهانی غذا برای تغذیه پناهندگان سوری در سال ۲۰۱۵ تمام شد، آن‌ها چاره‌ای جز ترک اردوگاه‌ها و جستجوی کمک در جای‌های دیگر نداشتند که باعث ایجاد یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های پناهجویی در تاریخ اخیر اروپا شد.”

این نهاد بین‌المللی تصریح کرده است که سطوح کمک‌های بشردوستانه باید افزایش یابد تا به برنامه جهانی غذا اجازه دهد که به کار نجات جان انسان‌ها در مواقع اضطراری ادامه دهد.

سازمان جهانی غذا گفته است که پایان دادن به گرسنگی و سوءتغذیه یک الزام اخلاقی است و تنها اهدا کنندگان سنتی دولتی در آن نقش ندارد. شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند از طریق کمک‌های فنی و انتقال دانش و هم‌چنین کمک‌های مالی از کار WFP حمایت کنند.

سازمان جهانی غذا هم‌اکنون در بیش از 150 کشور، در خط مقدم مبارزه با قحطی و گرسنگی مشغول کار است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x