صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سنای امریکا در مورد افغانستان نشست محرمانه برگزار می‌کند

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که قانون‌گذاران این کشور می‌خواهند نشست محرمانه‌ای را در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان، به هدف بررسی تحولات افغانستان برگزار کنند.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که قانون‌گذاران این کشور می‌خواهند نشست محرمانه‌ای را در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان، به هدف بررسی تحولات افغانستان برگزار کنند.

پیک‌آفتاب: پایگاه خبری تحلیلی «د هِیل» امریکا اعلام کرده است که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، نشست محرمانه‌ای را به هدف بررسی وضعیت افغانستان برگزار می‌کند.

قرار است این نشست سه روز بعد به تاریخ 15 ماه جون، برگزار گردد و در آن موضوع سیاست امریکا در قبال افغانستان با حضور مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه این کشور بررسی می‌شود.

منابع آگاه، به این رسانه‌ امریکایی گفته‌اند که مقامات وزارت خارجه می‌خواهند بخشی از حقایق در مورد افغانستان را علنی بیان کنند، اما اکثر اعضای حزب دموکرات اصرار دارند که این نشست پشت درهای بسته برگزار گردد.

این نشست مشترک توسط گریگوری میکس، عضو حزب دموکرات و مایکل مک کال، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه امریکا رهبری می‌شود. پس از سقوط حکومت جمهوری به دست طالبان، این دومین نشست کانگرس امریکا در مورد افغانستان خواهد بود.

بر اساس گزارش «د هِیل» در این نشست محرمانه، سیاست امریکا در قبال افغانستان بین سال‌های 2017 تا هنگام سقوط حکومت جمهوری در کابل (آگست 2021) بررسی می‌گردد.

تاکنون امریکا در قبال عمل‌کردهای طالبان در افغانستان، سیاست رسمی نداشته است و در هشت ماه گذشته، مقامات سیاسی این کشور اظهارات متعددی را در قبال افغانستان مطرح کرده‌اند.

آخرین بار؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در مورد به رسمیت شناخته شدن طالبان گفت که “به رسمیت شناختن طالبان بستگی به تغییر سیاست‌های طالبان دارد.”

بلینکن: به رسمیت شناختن طالبان مشروط به تغییر سیاست‌‌شان است

رعایت موازین حقوق بشری، حق تحصیل و حق کار برای زنان و دختران در افغانستان و حفظ آزادی‌های فردی، مواردی‌اند که امریکا بر آن تاکید دارد. در تازه‌ترین مورد، چها روز قبل توماس وست، فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان و آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان از طالبان خواستند تا حقوق بشر، حق تحصیل و حق کار زنان در افغانستان را رعایت کنند.

امریکا و آلمان: طالبان حقوق بشر، حق کار و تحصیل زنان را تامین کنند

چندی پیش، فرستاده ویژه امریکا در دیدار با امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان گفته بود که اگر روند فراگیر در افغانستان شکل نگیرد، این کشور به سوی بی‌ثباتی به پیش خواهد رفت.

اگر روند سیاسی فراگیر شکل نگیرد، افغانستان به سوی بی‌ثباتی پیش می‌رود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x