صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انس حقانی: گذشته را فراموش کرده و در فضای برادری زندگی کنیم

انس حقانی، عضو کمیسیون تماس طالبان و یکی از اعضای برجسته شبکه حقانی، از همه خواسته است که گذشته را فراموش کرده و در فضای برادری، کنار هم زندگی کنند.

انس حقانی، عضو کمیسیون تماس طالبان و یکی از اعضای برجسته شبکه حقانی، از همه خواسته است که گذشته را فراموش کرده و در فضای برادری، کنار هم زندگی کنند.

پیک‌آفتاب: انس حقانی، امروز چهارشنبه 18 جوزا، در مراسمی که به مناسبت خوش‌آمدگویی به امان‌الله غالب، انتظار خادم، حُسن مبارک عزیزی و فاروق وردک از سوی کمیسیون تماس طالبان برگزار گردیده بود، گفته است که هیچ تهدیدی متوجه کسی نیست و همه می‌توانند به افغانستان برگردند.

وی می‌گوید: “در وطن امنیت و برادری وجود دارد و بیگانگان نیستند، گذشته را فراموش کنیم و در فضای برادری زندگی کنیم.”

وی در ادامه می‌افزاید که برای حفاظت از دین، ناموس، عزت و وطن خود با یک‌دیگر هم‌کاری کنیم.

حقانی می‌گوید که برخلاف تاریخ گذشته افغانستان و براساس فرمان ملا هبت‌الله آخندزاده؛ طالبان پس از غلبه بر کابل، سایر جناح‌ها را مورد عفو عمومی قرار داده‌اند.

وی می‌گوید که در بیست سال گذشته، فاصله زیادی میان رهبران طالبان و مردم به وجود آمده و ذهنیت‌های غلط هم شکل گرفته است.

انس حقانی می‌افزاید: “از تامین امنیت در افغانستان، همه خوشحال هستند. به خاطر آرامی و امنیت کنونی همه خوشحال‌اند. از این خوشحال هستند که بیگانگان از وطن گم شده‌اند.”

وی در مورد انگیزه شخصیت‌های سیاسی و مردم برای فرار از وطن گفته است که رسانه‌ها و تجارب گذشته سبب تشویش همه شده بود: “همه نگران بودند که تجارب گذشته تکرار نشود.”

وی می‌گوید که تلاش می‌کنند جلو دسیسه دشمنان را بگیرند و امنیت کسانی را که از طریق کمیسیون تماس به وطن بر می‌گردند، تامین کنند.

این عضو کمیسیون تماس طالبان در ادامه گفته است: “اگر ما به تاریخ و سرنوشت کشورها ببینیم، هر جناحی که بر دیگری غالب می‌شود، انتقام‌گیری در تاریخ افغانستان در گذشته معمول بوده است.”

وی می‌گوید که برای نسل‌های بعدی خود این تجربه را برجای گذاشته است که از جناح‌های مقابل پس از غلبه، انتقام نگیرند.

حقانی می‌گوید که عامل اصلی بدبختی مردم افغانستان حضور خارجی‌ها بود و بین مردم افغانستان هیچ مشکلی وجود ندارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x