صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

موضع مشترک اتحادیه اروپا و آسیای‌میانه در مورد افغانستان

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به قزاقستان رفته و در مورد اوضاع افغانستان با مقامات کشورهای آسیای میانه گفتگو کرده‌اند.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به قزاقستان رفته و در مورد اوضاع افغانستان با مقامات کشورهای آسیای میانه گفتگو کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، صبح امروز چهارشنبه 11 جوزا، در رشته توییتی اعلام کرده است که با سفر به قزاقستان با نمایندگان کشورهای آسیای‌میانه در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده است.

وی در صفحه توییتر خود نگاشته است: “در مورد اتخاذ رویکرد مشترک اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در مورد افغانستان، تبادل نظر کامل صورت گرفته است.”

وی در ادامه می‌افزاید که زنان و دختران در افغانستان باید بتوانند به مکتب بروند، کار کنند و در زندگی عمومی مشارکت کامل داشته باشند.

نیکلاسون ابتکارات جامعه بین‌‌المللی را برای مدیریت چالش‌های اقتصادی افغانستان مهم داسته و تاکید می‌کند که آنان در قزاقستان بر اهمیت ثبات منطقه‌ای تبادل نظر کرده‌اند.

در همین حال؛ ارژان کازیخان، نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در امور هم‌کاری‌های بین‌المللی نیز این نشست را بسیاز سازنده خوانده و گفته است: “آلماتا میزبان نشست بسیار سازنده نمایندگان ما با نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در مورد افغانستان بود.”

وی در ادامه تصریح کرده است: “تلاش‌های هم‌آهنگ برای رسیدگی موثر به طیف وسیعی از مسایل برای ایجاد ثبات در افغانستان ضرورت است.”

این در حالی است که توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز به کشورهای هند، ترکیه، تاجیکستان و ازبیکستان سفر کرده و با رهبران احزاب سیاسی خارج از افغانستان و مقامات رسمی کشورهای متذکره گفتگو کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x