صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کشت تربوزهای معلق در هوا

کشاورزان چینی روی ایده‌ای کار می‌کنند تا کاشت تربوزهای معلق در هوا را با بهره‌برداری از جدیدترین تحقیقات علمی گسترش دهند.

کشاورزان چینی روی ایده‌ای کار می‌کنند تا کاشت تربوزهای معلق در هوا را با بهره‌برداری از جدیدترین تحقیقات علمی گسترش دهند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری «CRI Online» چین در گزارشی اعلام کرده است که کشاورزان در این کشور، مشغول بررسی میزان رشد تربوزهای معلق بر جال‌ها در مزرعه‌ای واقع در شهر «هانگجوئو» در شرق این کشور هستند.

بر اساس گزارش منبع، پرورش تربوز به این روش کار مراقبت را آسان‌تر می‌کند و کارآیی استفاده از خاک را نیز بهبود می‌بخشد.

متخصصین تغذیه تربوز را به خاطر میزان بالای آبی که در خود دارد، (تقریبا 92 درصد از حجم کل هر دانه) و مقدار کالری آن، جزء باارزش‌ترین میوه‌ها می‌دانند و مصرف آن‌را توصیه می‌کنند.

در حال حاضر کشورهای چین، ترکیه، ایران، برازیل و مصر تولیدکنندگان برتر این محصول به شمار می‌روند.

این میوه با منشا احتمالی از قاره افریقا از خانواده «کدوئیان» است و نسبت به سرما خیلی حساس است، برای رشد و نمو آن به فصل گرم و آب فراوان نیاز است.

گیاه این میوه، جز نباتات خزنده به شمار می‌رود که طول شاخه‌های خزنده آن شاید به چهار تا پنج متر هم برسد، ریشه‌های آن عمیق و گاهی تا یک متر عمق دارد.

تربوز سرشار از ویتامین A  و C است که متخصصین تغذیه آن‌را بخاطر درصد بالای حجم آب و مقدار کافی کالری جزء باارزش‌ترین میوه‌ها به شمار می‌برند.

در صورتی‌که محققان چینی و تیم کاری که روی ایده «کاشت تربوزهای معلق در هوا» کار می‌کنند، تحقیقات‌شان را موفقانه به سر برسانند، انقلاب بزرگی در زمینه کاشت تربوز ایجاد خواهد گردید.

انتظار می‌رود در پایان این تحقیقات به میزان بازدهی زمین تغییرات گسترده‌ای در زمینه کشت تربوز در چین ایجاد گردد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x